به گزارش پارس نیوز، 

در پی جنجال هایی که پیرامون بازی دادن به یک بازیکن محروم در تیم عربستان رقم خورد تا شکایت هایی از سوی فدراسیون های کره شمالی و لبنان راهی کنفدراسیون فوتبال آسیا شود این بار عراقی ها به جمع تیم های شاکی در این تورنمنت پیوستند. بعد از شکست در یک هشتم نهایی مقابل قطر و وداع غیرمنتظره از جام هفدهم، فدراسیون نشینان عراقی با شکایت به فیفا خواستار ورود فوری آنها به تخلف عنابی ها و اخراج این تیم از جام ملت ها شدند.

 

نزار احمد مشاور فدراسیون فوتبال عراق با اشاره به آغاز رایزنی ها با فیفا گفت:« تیم ملی قطر مطابق قانون مدنی فیفا حق استفاده از بسام الراوی در ترکیب خود را نداشت. در صورتی که اعتراض عراق به فیفا مورد پذیرش قرار بگیرد ما به جای قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا صعود خواهیم رفت و بسام الراوی نیز حق بازی در تیم ملی قطر را از این پس نخواهد داشت».

 

این شکایت در حالی انجام شد که بسام الراوی گلزن قطر در بازی با عراق از خانواده ای سرشناس در عراق به دنیا آمد که پدرش نیز برای سال ها با پیراهن تیم ملی عراق در رقابت های رسمی از جمله جام ملت های 96 به میدان رفته بود از همین رو کمیته حقوقی فدراسیون این کشور با دست گذاشتن روی قوانین بین المللی خواستار اخراج قطر شده است.