به گزارش پارس نیوز، 

کمیته ملی المپیک دوشنبه میزبان مراسمی بود که در راستای بهره برداری از فاز اول موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک و اهدای یادبودهای برخی ورزشکاران از حضور در میادین بین المللی برگزار شد. 

در این مراسم که مسعود سلطانی فر وزیر ورزش در کنار  رضا صالحی امیری و شاهرخ شهنازی رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک حضور داشت، آرش میراسماعیلی، بهداد سلیمی، احسان حدادی و مجتبی عابدینی یادبودی به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک اهدا کردند. 

آنچه از طرف آرش میراسماعیلی و بهداد سلیمی اهدا شد به ترتیب کاپ طلای جهانی و مدال مسابقات جهانی ۲۰۱۱ پاریس بود. احسان حدادی لباسی که با آن در میادین بین المللی شرکت داشت را تقدیم موزه کرد. حدادی با این لباس در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شرکت کرد و چهارمین قهرمانی متوالی خود در پرتاب دیسک این بازی ها را به دست آورد. 

اما آنچه از طرف مجتبی عابدینی در اختیار موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک قرار گرفت، لباسی بود که وی با آن در المپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت کرد و سکوی چهارم این بازی ها را به دست آورد. زمانیکه عابدینی قصد اهدای لباس خود (وست شمشیربازی) را داشت، با شوخیِ وزیر مواجه شد که گفت: «عابدینی هم یک گونی آورده!»

این شوخی وزیر که خنده حاضرین در مراسم را موجب شد، حاشیه های زیادی را ایجاد کرد تا آنجا که مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش را وادار به واکنش کرده است. 

مازیار ناظمی در تماس با خبرنگار مهر در مورد این شوخی وزیر ورزش گفت: کسانی که در مراسم حضور داشتند متوجه بودند که فضا یک فضای صمیمی و شوخ طبعی بود. وزیر ورزش دوستی زیادی با قهرمانان دارد و در موارد مختلف با آنها شوخی کرده و سر به سرشان می گذارد به خصوص که ملاقات های خصوصی زیادی میان وزیر و قهرمانان انجام می شود. 

وی با تاکید بر اینکه شوخیِ وزیر ورزش با مجتبی عابدینی به فضای جلسه و صمیمت آن باز می گشت، تصریح کرد: نگاه وزیر ورزش به ورزشکاران و به خصوص امثال مجتبی عابدینی که قهرمانی های متعدد دارند، کاملا حمایتی است. چنین شوخی هایی هم به خاطر صمیمت میان آنها است.

مدیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش با یادآوری عنوان چهارمی عابدینی در المپیک ریو گفت: با وجود عدم مدال آوری عابدینی توقع این بود که پاداش لازم به او اهدا شود. این موضوع در اولین دیداری که وزیر ورزش از اردوی شمشیربازان داشت، توسطِ خود عابدینی مطرح و وزیر ورزش هم سریع با آن موافقت کرد و دستور لازم برای پیگیری را داد. بدین ترتیب به عابدینی که چهارم المپیک شد، پاداشی معادل مدال برنز اهدا شد. 

ناظمی تاکید کرد: وزیر ورزش چنین حمایتی از عابدینی داشته و در جلسه اخیر هم با توجه به فضای صمیمی آن، با او شوخی کرده است.