به گزارش پارس نیوز، 
مفسر تلویزیون مرکزی چین روز چهارشنبه در گزارشی از اینکه تیم ملی این کشور مجبور است با ایران روبرو شود، ابراز ناراحتی کرد اما اعلام نمود در این مصاف، چینی ها باید همه توانشان را بکارگیرند.

'شین شای' با اشاره به برد ایران در برابر عمان اعلام کرد ایرانی ها در این جام با اقتدار حضور یافته اند و دروازه شان بسته مانده است و با اختلاف گل بالا از سد تیم های دیگر گذشته اند.

تیم های ملی ایران و چین روز پنجشنبه در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت.

از سوی دیگر شبکه های تلویزیونی شهری و استانی چین در سراسر کشور این روزها بخش های زیادی از برنامه های ورزشی خود را به تیم ملی چین و رویارویی آن با تیم ایران اختصاص داده اند.

در گزارش این تلویزیون ها آمده است ما با یک تیم تمام عیار روبرو خواهیم شد ایرانی ها از تکنیک، سرعت و هوش زیادی در فوتبال برخوردارند و حرف های زیادی برای گفتن دارند.

همچنین برای حمایت از تیم ملی فوتبال چین، شبکه های آنلاین و وب سایت های این کشور شروع به انتشار تصاویر و فیلم هایی از بازی های قدیمی تیم ملی فوتبال چین با ایران کرده اند.

سایت های یوکا و تنسنت که بینندگان زیادی دارند و مردم با تلفن های همراه خود نیز می توانند ویدیوهای آنها را تماشا کنند بخش هایی از بازی های گذشته چین با ایران را به صورت گلچین انتخاب کرده اند که در آن گل هایی که تیم ملی فوتبال چین به تیم ملی فوتبال ایران زده شده است، دیده می شود.