به گزارش پارس نیوز، 

در پی شکایت قطری‌ها از شبکه ورزشی beoutQ که متعلق به کشور سعودی است، کنفدراسیون فوتبال آسیا در بیانیه‌ای انتقاد آمیز اعلام کرد: درمجموع، ما به عنوان مسئول باید حامی صاحبان حق پخش مسابقات مختلف فوتبالی باشیم. اما همچنان افرادی مانند متولیان شبکه تازه تاسیس ورزشی beoutQ وجود دارند که ناقض اساسی حق پخش مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هستند و همچنان به استفاده از این کارغیرقانونی ممارست می‌ورزند.

این شبکه ورزشی آشکارا نقض قوانین می‌کند و نه تنها به شاکیان، بلکه وجهه کاری کنفدراسیون فوتبال آسیا و طرفداران پرشمارمان را زیر سوال می‌برد.

مطمئنا پولی که از حق پخش بازی‌ها به دست می‌آید در ارتقا و اعتلای ورزش و هوادارای نقش موثری دارد. اما این نقض قوانین آشکار و به شکل واضح به همه اتفتقات اساسی ضربه می‌زند.‌

ای اف سی در ادامه نوشت: ما در تلاش هستیم تا با اجرا گذاشتن تفکرات مان و کمک دوستان و همکارانی که داریم، برای رعایت حقوق افراد، جلوی انتشار کار‌های غیرقانونی را بگیریم و با خاطیان برخورد جدی کنیم.

پیش از این شبکه بین اسپرت قطر از سعودی‌ها بابت استفاده از لینک‌های تصویری شان در شبکه تازه تاسیس با نام beoutQ شکایت کرده بودند.

سعودی‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ کشور روسیه حق پخش را از کشو میزبان خریداری نکرده بودند و از پخش لینک‌های ماهواره‌ای شبکه بین اسپرت قطر برای پخش کل بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ استفاده کردند.