به گزارش پارس نیوز، 

وزیر ورزش و جوانان درمورد پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان در مرحله یک هشتم جام ملت‌های آسیا در پاسخ به فارس گفت: ایران در بازی یک هشتم واقعا در حد نام موقعیت و شخصیتی که قائل بودیم ظاهر شد. ما فرصت داشتیم یکی، دو گل دیگر بزنیم و این پیروزی را پررنگ‌تر کنیم.

وی افزود: این تیم شخصیت قهرمانی دارد. باورمان این است با حمایت مردم، تدارکاتی که صورت گرفته و کادر مربی‌گری خوب، همه دست به دست هم داده تا یک وضعیت استثنایی برای تیم ملی رقم بخورد و به آرزوی ۴۲ ساله‌اش برسد.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: امیدوار بودم و باور داشتم این تیم قهرمان می‌شود و به سمت قهرمانی پیش می‌رود، اما نباید بگذاریم حاشیه به وجود بیاید. تمام هم و غم حضور در مسابقات بعدی باید باشد و این حضور باید بدون جنجال فراهم شود.

سلطانی‌فر در پاسخ به این سؤال که بین ژاپن و عربستان ‌فکر می‌کنید کدام تیم بهتر است حریف ایران شود، تصریح کرد: ‌تیمی که می‌خواهد قهرمان شود نباید به فکر اینها باشد و توان داشته باشد تا همه بازی‌ها را ببرد. من این توان را در تیم ملی می‌بینم. البته هرچه جلوتر می‌رویم، کار سخت‌تر می‌شود و ما با تیم‌های برتر آسیا مواجه می‌شویم، اما ایران توان قهرمانی را دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به جایگاه قهرمانان المپیک و پارالمپیک عنوان کرد: ‌در هر دو مورد جایگاه قهرمانان بهتر می‌شود، از جمله بازی‌های آسیایی و پارآسیایی، به عنوان مثال جانبازان و معلولان ما دوره قبل در بازی‌های پاراسیایی چهارم شدند، این دوره سوم. در بازی‌های المپیک جوانان هم سال اول بیست و ششم، دوره دوم، بیست و چهارم و دوره سوم،‌هفتم شدیم. اینها موید این است حرکت ورزش کشور روبه رشد است. امکانات، منابع و استعدادها فراهم شده، مردم استفاده کردند و جوانان درخشیدند.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که تکلیف بازنشستگان هیأت‌ها مشخص شده یا خیر، گفت: ما ۱۳ آذر ماه استعلام کردیم، آخر برج ۱۰ جواب گرفتیم. اما کار باید تخصصی و فنی باشد. نظر داده شده شفاف و روشن نیست. به همین خاطر مجبور شدیم دوباره استعلام بگیریم. برخی از فدراسیون‌ها بازنشستگان زیادی در هیأت‌ها دارند، اما برخی فدراسیون‌ها یکی دو مورد دارند که تعیین کننده نیست.