به گزارش پارس نیوز، 

ژوزه مورینیو که مفسر شبکه بین اسپورت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ است درباره پیشنهادهایش و منچستریونایتد صحبت کرد. سرمربی پرتغالی گفت: سه پیشنهاد را رد کردم چون احساس کردم دوست ندارم در این تیم‌ها حضور داشته باشم. آرام خواهم بود. هر چقدر زمان بیشتری داشته باشم می‌توانم بهتر خودم را آماده کنم. انتخاب بعدی‌ام مرا خواشحال خواهد کرد و وارد یک چالش خواهم شد.

مورینیو در مورد دوران حضورش در منچستریونایتد اظهار کرد: برای من به عنوان سرمربی خیلی سخت بود و نمی‌توانستم روی فوتبال تمرکز کنم. باید روی آینده نیز تمرکز می‌کردم. آینده از آماده شدن در شروع می‌آید. این موضوع در فوتبال اهمیت زیادی دارد و از دیدن و گفتن مهم‌تر است. زمانی که درباره برتری در چاچوب باشگاه صحبت می‌شود تنها محدود به صدرنشینی نیست یعنی در همه چیز باید در راس قرار داشت حتی در اهداف فوتبالی. اگر سرمربی هستی باید بهترین بازیکنان ممکن را در اختیار داشته باشی تا بتوانی به هدفت یعنی پیروزی در بازی‌ها برسی. زمانی که آن را نداشته باشید شرایط خیلی فرق می‌کند.

سرمربی سابق یونایتد در ادامه به منچسترسیتی پپ گواردیولا اشاره کرد و گفت: منچسترسیتی یک مثال خوب است. گواردیولا در فصل نخست نتوانست قهرمان شود چون سال سختی برایش بود و مردم برای داشتن یک سیتی قهرمان منتظر ماندند. آنها از دوران خوب سیتی روبرتو مانچینی و مانوئل پیگرینی می‌آیند. برخی از بازیکنان این تیم مانند سرخیو آگوئرو و کمپانی دوبار قهرمان شدند. در دومین فصل گواردیولا تصمیمات بزرگی گرفت اما بزرگترین‌شان حمایت‌ها بود. به عنوان مثال او زابالتا، سانیا، کولاروف و کلیشی را نخواست و با واکر، دنیلو، مندی و دیگر بازیکنان قرارداد امضا کرد. این حمایت باعث شد به همه چیز دست یابد.

سرمربی پرتغالی درباره لیورپول یورگن کلوپ هم اظهار کرد: بعد از حضور کلوپ چند بازیکن با لیورپول قرارداد امضا کردند؟ پیش از او بکر، فان دایک، روبرتسون، محمد صلاح، فیرمینیو، مانه، فابینیو، وینالدوم، کیتا و ... در این تیم حضور نداشتند. به همین خاطر کلوپ توانست کار خود را به خوبی انجام دهد.