به گزارش پارس نیوز، 

یک روز پس از تساوی مقابل عراق و صعود به عنوان سرگروه،کارلوس کی روش در تمرین تیم ملی با خبرنگاران به گفت و گو پرداخت.

کی روش در ابتدا گفت: بازی سختی را پشت سر گذاشتیم. ما در بازی دیروز توانستیم موقعیت‌های متعددی را خلق کنیم و با قدرت کارمان را انجام دادیم.بازیکنان تیم ملی عراق سعی داشتند در زمانی‌هایی بازی را عصبی و احساسی دنبال کنند و مُخِل فوتبال بازی کردن بازیکنان ما شوند, اما بازیکنان من یکبار دیگر نشان دادند که وقتی زمان لازم برسد جنگجویان واقعی در زمین هستند.  ما در این بازی توانستیم تعادل لازم را حفظ کنیم و به عنوان تیم نخست گروه‌مان به دور بعد صعود کنیم.

کی‌روش در واکنش به شایعاتی که پیرامون توافق او با فدراسیون کلمبیا مطرح شده است،‌ گفت: قبل از اینکه بخواهم در مورد آینده تیم ملی و کی‌روش صحبت کنم، صحبت حال مهم‌تر است. در شرایط فعلی ما توانستیم بدون دریافت گلی سه بازی اول را پشت سر بگذاریم و هفت گل هم به ثمر رساندیم. پل اول را با توجه بازی‌های خوبی که انجام داده‌ایم،‌ پشت سر گذاشته‌ایم. جام ملت‌های واقعی از الان به بعد شروع می‌شود. تا اینجا بازی‌های ما برای این بود که امتیازات لازم را بگیریم و به مرحله بعد صعود کنیم.

کی روش ادامه داد: از الان به بعد همه چیز برای برنده و هیچ چیز برای بازنده خواهد بود. از الان به بعد شخصیت واقعی و روحی تیم را باید در بالاترین سطح نگه داریم. من اطمینان دارم بازیکنان من این را حس می‌کنند که من اینجا حضور دارم و حاضرم جانم را برای آنها بدهم. حاضرم برای آنها بمیرم، چون استحقاق این پایبندی را دارند. به تک تک بازیکنانم اعتماد بسیار زیادی دارم، عاشق آنها هستم و فکر می‌کنم بازیکنان هم از این تعهد من باخبر هستند و آنها هم آمادگی این را دارند که با انگیزه کامل هر کاری لازم است را انجام دهند. این مطلب مهم است. چهار روز بعد یک بازی بسیار مهم داریم که باید همه چیزمان را در آن بازی بگذاریم.

سرمربی تیم ملی ایران بیان داشت: از این پس تک تک بازی‌ها برای ما فینال جام ملت‌هاست و فرقی نمی‌کند چه تیمی روبه‌روی‌مان باشد. ما کاملاً به حریف احترام می‌گذاریم و همیشه برای پیروزی تلاش می‌کنیم. روی بازیکنان و کادرم خیلی زیاد حساب باز کرده‌ام و هزار درصد به بازیکنان و کادرم اعتماد دارم. برای من حال و شرایط فعلی خیلی اهمیت دارد.نمی‌توانید بهترین شوید اگر بهترین‌ها را به چالش نکشید و آنها را شکست ندهید. اگر بخواهیم قهرمان آسیا شویم مطمئناً باید بزرگ‌ترین تیم‌ها را به چالش بکشیم. شاید بعضی‌ها در زندگی قرمز را دوست داشته باشند و به آبی علاقه‌ای نداشته باشند و همین‌طور برعکس، اما این سبک کاری من نیست. من در زندگی به همه حریفان احترام می‌گذارم. ما مغرور نیستیم که انتخاب کنیم چه تیمی روبه‌روی ما قرار بگیرد و به همه تیم‌ها احترام می‌گذاریم.

کی روش ادامه داد: الان همه چیز 50-50 است و دیگر هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید مدعی مطلق است. از این به بعد دیگر شخصیت و انگیزه لازم مهندسی شده مهم خواهد بود. در بازی‌های حذفی فقط  کاراکتر و روحی تیمی و انگیزه متحد بازیکنان مهم است. این دقیقاً نکته‌ای است که روی آن تمرکز خواهیم کرد.

کی‌روش در مورد مشکلات داوری در دیدار با عراق نیز گفت: وقتی همه در زمین تمام تلاش خود را می‌کنند و امکان دارد اشتباه هم داشته باشند، اما اتفاقی که در سال 2015 در دیدار با عراق افتاد دیگر اشتباه نبود! هر کسی امکان دارد اشتباه کند، ولی در بازی  شب گذشته دیدید که داور توانا با تدبیر خودش سعی می‌کرد بهترین قضاوت را داشته باشد. البته در بخشی از لحظات بازی به خاطر تراکم بازیکنان شاید یک اشتباه به سود ما یا حریف باشد. امکان چنین چیزی همیشه وجود دارد. آقایان! اتفاقی که روز گذشته افتاد را با 2015 مقایسه نکنید. آن اتفاق ناراحت‌کننده‌ای بود که باید سعی کنیم فراموش کنیم.

سرمربی تیم ملی در مورد قرارداد خود با فدراسیون فوتبال ایران بیان داشت: در مورد این گمانه‌زنی‌ها و شایعات توضیح بدهم. تنها مطلبی که از آن الان می‌شود اطمینان داشته باشیم این است که شش ماه پیش این تصمیم از سوی فدراسیون فوتبال گرفته شد که قرارداد من باید شش ماهه باشد. این یک واقعیت است. این تصمیمی بود که گرفته شد و به صورت شفاف هم منعکس شد. در آن برهه من احساساتم را با آقای تاج در میان گذاشتم، اما این خواسته و تصمیم فدراسیون بود که از سوی مهدی تاج اتخاذ شد.

کی روش ادامه داد: مطلبی که آن موقع نمی‌دانستم، اما الان بعد از اینکه تاج چندین مرحله به من توضیح داد، متوجه شدم. اگر این مطلب را آن زمان می‌دانستیم هیچ موقع قراردادم را تمدید نمی‌کردم. آقای تاج این اطلاعات را از من پنهان کردند. آن مطلب این است که تمدید قرارداد من کاملاً برخلاف خواسته وزارت ورزش بود. آن مطلب این است که تاج دستورات خاص از جناب وزیر گرفته است که این قرارداد را تمدید نکند. اگر این مطلب را آن زمان می‌دانستم هیچ وقت اینجا نمی‌ماندم. نمی‌خواستم کاری کنم که برخلاف میل وزیر ورزش باشد. آقای تاج چندین بار به من گفت دلیل اینکه وزارت ورزش از فدراسیون فوتبال حمایت نمی‌کند این است. مطمئناً برای من عقلانی نیست، اگر بخواهم اینجا بمانم و به تیم و فدراسیون ضربه بخورد. آقای سلطانی‌فر به هر دلیلی برنامه‌ها و گزینه‌های دیگری دارد. من مربی ای نیستم که همیشه خم شوم و تشکر کنم. همیشه اصول خودم را دارم.

کی‌روش در ادامه عنوان کرد:  از زمانی که رهبر معظم انقلاب آن پیام را در راستای تبریک و تحسین تیم ملی دادند،‌ وزارت ورزش از آن به بعد کاملاً برخلاف و علیه من عمل کرد. در آخر فقط یک واقعیت وجود دارد و آن خواسته وزارت وزیر ورزش است که نمی‌خواهد کی‌روش در ایران باشد. هیچ وقت از تیم ملی و بازیکنانش حمایت نشد و تمام برنامه‌های آماده‌سازی ما به‌هم خورد. به نظر من اگر این تفرقه‌ها به وجود آمده مسئولیتش با ایشان بوده است.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: الان تمام باشگاه‌ها گلایه دارند و فقط یک باشگاه وجود دارد که گلایه ندارد. چه شخصی از یکسری از رسانه‌ها، روزنامه‌ها و آقای مسعودی (عضو کمیته رسانه‌ای فیفا) که به تیم ملی ضربه می‌زنند، حمایت می‌کند؟ چه اشخاصی این بی‌نظمی را در بُعد انتقاداتی که همیشه به صورت دروغ مطرح شده را اجازه داده است، مطرح شود؟ این داستان‌های الکساندر و میک درموت و بازی دوستانه با آرژانتین و همه این مسائل غیرواقعی از سوی یک گروه خاص است، اما چه کسی اجازه این کار را به آنها می‌دهد؟! آن باشگاه و آن مربی همه تحت اختیار چه شخصی هستند؟ وقتی ما مشکلات پایه‌ای از بُعد حقوق‌ها و اینکه غذا سر سفره افراد برای زن و بچه باشد را داریم آن اجازه به آنها داده می‌شود تا با پرواز «فرست کلاس» به ژاپن بروند و بازگردند!

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: هیچ دلیلی برای گمانه‌زنی وجود ندارد. یک مطلب وجود دارد که ما با تمام قدرت تا پایان جام ملت‌ها برای هواداران فوتبال ایران خواهیم جنگید، اما الان زمان این است که افرادی که در دو سال گذشته روی وجاهت و شخصیت ما پا گذاشتند مشخص شوند. آقای مسعودی یک داستان دروغ را برای یکی از مربیان تیم ملی ایجاد کرد, چه کسی دارد از ایشان حمایت می‌کند؟ ایشان هم به همین سیرک وصل است. چه کسی اجازه داده این اتفاق رخ بدهد؟ فقط یک اسم؛ بسیار ساده است.

او در پایان گفت: آقایان، آینده برای من همین امروز است. من به توافقاتم با تیم ملی ایران بسیار پایبندم، اما وقتی من را نمی‌خواهند, خب خیلی ممنون، ولی باید حداقل از زبان من واقعیت را بشنوند، چون شجاعت گفتن واقعیت را تنها برخی از افراد دارند.