به گزارش پارس ، به نقل از باشگاه خبرنگاران شاگردان کی روش در این مرحله از مقدماتی جام جهانی که می تواند آخرین مرحله برای آنها باشد، یک بازی دیگر نیز در پیش دارند، ما سه مرحله رقابت های مقدماتی را تا به این جا پشت سر گذاشته ایم. در این سه مرحله ۱۵ بار به میدان رفته این و به ۹ برد، ۲ باخت و ۴ تساوی دست پیدا کرده ایم، ۲۸ گل به ثمر رسانده ایم و ۵ گل نیز دریافت کرده ایم. ما ۲۸ خرداد نیز یک بازی مقابل کره داریم که نتیجه آن دیدار و همچنین نتیجه دیدار ازبکستان _ قطر صعود مستقیم یا غیر مستقیم ما را مشخص می کند. اگر ما موفق شویم به صورت مستقیم به جام جهانی راه یابیم در واقع با ۱۶ مسابقه به این عرصه رقابتی بزرگ قدم گذاشته ایم.

مروری بر تعداد بازی های تیم ایران در مقدماتی جام جهانی خالی از لطف نیست.

در سال ۱۹۷۴ تیم ملی در دور اول ۶ بازی و در پلی آف نیز دو بازی انجام داد یعنی در مجموع در هشت بازی شرکت کرد.

چهار سال بعد در جام جهانی ۱۹۷۸، تیم ملی در دور اول سه بازی و دور دوم ۸ بازی و در مجموع ۱۱ بازی داشت.

در سال ۱۹۹۰ در همان دور اول ۶ بازی انجام دادیم و البته از دور مسابقات حذف شدیم در سال ۱۹۹۴ در دور اول شش بازی انجام دادیم و در دور دوم نیز در ۵ دیدار شرکت کردیم و در مجموع ۱۱ دیدار را تجربه کردیم.

در سال ۱۹۹۸ در دور اول ۶ بازی، در دور دوم ۸ بازی و در پلی آف نیز ۳ بازی و در مجموع ۱۷ بازی انجام داد.

در سال ۲۰۰۲، در دور اول دو بازی، در دور دوم هشت بازی و در پلی آف ۴ دیدار انجام دادیم و در مجموع ۱۴ دیدار را تجربه کردیم.

در سال ۲۰۰۶در دور اول شش بازی، در دور دوم شش بازی و در مجموع با ۱۲ دیدار به جام جهانی راه پیدا کردیم.

در سال ۲۰۱۰ میلادی در دور اول ۶ دیدار و در دور دوم ۸ دیدار و در مجموع با ۱۴ مسابقه حذف شدیم.

امسال نیز ما برای جام جهانی ۲۰۱۴ در دور اول دو بازی انجام دادیم، در دور دوم شش بازی را تجربه کردیم در دور سوم نیز تا کنون هفت مسابقه انجام داده ایم تا در مجموع تا به امروز ۱۵ مسابقه برگزار کرده باشیم.

تیم ملی کشورمان شرایط خاصی برای صعود دارد همه چیز به نتایج مسابقات روز ۲۸ خرداد بستگی دارد.

شاگردان کی روش باید تمام تلاششان را بکار ببرند تا با برد در اولسان پرونده مقدماتی خود را با ۱۶ مسابقه ببندند و به صورت مستقیم به جام جهانی راه پیدا کنند.

اما اگر در بدترین حالت ما تیم سوم جدول شویم به شرط رسیدن به پلی آف دو قاره تعداد بازی هایمان حتی به ۱۹ مسابقه هم می رسد.