به گزارش پارس نیوز، 

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز یک سال است که از انتخابات ریاست کمیته المپیک، دبیر کل و اعضای هیئت اجرایی می‌گذرد. در یک سال گذشته عملکرد این تیم در عرصه مختلف از جمله در زمینه توسعه ارتباطات خارجی با نهادی خارجی، ioc و فدراسیون‌های جهانی و شورای المپیک آسیا بسیار درخشان بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کارنامه کمیته ملی المپیک و همکاران در ارتباطات با مجموعه اقداماتی که برای توسعه ورزش انجام شده است، مثبت بوده است و صمیمانه تشکر می‌کنم. امیدوارم با همین همدلی و هماهنگی و همسویی که بین ما وجود دارد بتوانیم در ادامه خدمت نیز کارها را جلو ببریم. اعتقاد دارم که اصل، اساس، ریشه و بنیان توسعه هرجایی به ویژه در ورزش همدلی و دلسوزی بین ارکان‌های مختلف است که خوشبختانه ایجاد شده است.

وزیر ورزش و جوانان افزود: همه مدیران ما چه در فدراسیون‌ها، کمیته المپیک، وزارت ورزش و استان‌ها با همین سمت و سو کارها را پیش می‌برند و اختلافات خاتمه یافته است. امیدواریم همانطور که در سال 97 در اکثر رویدادها از جمله، جام‌جهانی، بازی‌های آسیایی، المپیک جوانان و لیگ قهرمانان آسیا درخشیدیم در داخل نیز کارنامه امیدوار کننده داشتیم که نشاط مردم را فراهم و تا زمانی که افتخار خدمت به مردم را داریم این زمینه را فراهم کنیم.

سلطانی‌فر در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال عنوان کرد: همانطور که بارها و بارها عنوان کردم تیم ملی فوتبال ما در حال حاضر قوی‌ترین تیم فوتبال آسیا است و برای آن نیز دلیل دارم. من 40 تا 45 سال است که مسائل ورزش کشور و فوتبال دنیا را پیگیری می‌کنم، ما تیمی داریم که هم تجربه خوبی در جام‌جهانی روسیه داشته است و مجموعه هماهنگ از وزارت ورزش ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون فوتبال به عنوان مجموعه تصمیم‌گیر در کنار آن قرار داشته است و از آن حمایت کرده است. کادرفنی توانمندی داریم و بازیکنان خوبی در اختیار داریم. بازیکنان داخلی و لژیونرها بازیکنان خوبی هستند و در هر پست دو بازیکن آماده داریم و همه مولفه‌ها به ما می‌گوید این تیم بیشتر از همیشه شخصیت قهرمانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت گسترده مردم که دلشان برای قهرمانی در جام ملت‌ها می‌تپید و همانطور که سرمربی محترم عنوان کرده، خانواده‌ترین تیم موجود هستیم، بتوانیم همانطور که دو قدم اول را محکم برداشته است در ادامه نیز محکم گام بردارد و شاهد قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشیم. در مراحل بالاتر به دبی خواهم رفت و همراه تیم ملی خواهم بود.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص پرداخت پاداش به ملی‌پوشان فوتبال گفت: دیروز پاداش‌ها را پرداخت کردند و قرار است داورزنی برای پرداخت پاداش به امارات بروند، در مراحل بعدی آدم‌های دیگری می‌روند و در مراحلی نیز ممکن است من بروم.

وی درخصوص انتخاب اعضای هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان هفته به نتیجه برسیم.

سلطانی‌فر در خصوص انتخابات فدراسیون‌ها و به خصوص فدراسیون والیبال گفت: طبق جدولی که داریم و ثبت‌نام‌هایی که صورت گرفته است، اگر تایید صلاحیت‌ها طول نکشید 4 یا 5 انتخابات در پیش داریم و فکر می‌کنم انتخابات فدراسیون والیبال به سال آینده بیفتد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت کارلوس کی‌روش و اظهارات او که عنوان کرده بود حمایتی از سوی وزارت ورزش و جوانان صورت نگرفته است، گفت: تصمیم‌گیری در مورد سرمربی تیم ملی در حیطه اختیارات فدراسیون فوتبال است.

وی درخصوص مشکلات وزارت ورزش و جوانان در خصوص تامین بودجه مدال‌آوران ورزش کشور گفت: تا پایان سال خیلی زمان باقی مانده است و امید ما به خدا است.