به گزارش پارس نیوز، 

مهدی فنونی زاده از برد تیم ملی کشورمان غافلگیر نشده بود بلکه اعتقاد داشت این مسابقات برای ایران حکم ایجاد هماهنگی بین بازیکنان را دارد. بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۱۹۸۸ و ۱۹۹۲ با خبرنگار ما حرف زد.

برد تیم ملی را دیدید؟

دیدم ولی نفهمیدم چرا سردار آزمون تعویض شد! او باید درون میدان می‌ماند. نه خسته بود و نه کارت داشت.

اما شاید خواسته این بازیکن را برای دیدار با عراق حفظ کند.

مگر بازیکن به این جوانی به این راحتی خسته می‌شود. سردار جوان است و تا ۴ روز دیگر ریکاوری می‌شود. همین امروز هم بازی بگذارند باز هم بازی می‌کند. مهدی طارمی یک کارت گرفت و خشن بازی کرد و باید بیرون می‌رفت.

دو برد و صعود تیم ملی را پیش‌بینی می‌کردید؟

به نظر من دیدار‌های جام ملت‌ها برای ما از دور بعد و مسابقات حذفی استارت می‌خورد نه حتی بازی با عراق!

ویتنام در نیمه دوم خطرناک‌تر نبود؟

به هر حال دیگر چیزی برای از دست دادن نداشتند. نیمه اول کامل دفاع کردند ولی در نیمه دوم کمی جلو کشیدند. ویتنامی‌ها بین شرق آسیایی‌ها حرفی برای گفتن ندارند ولی به هر حال پیشرفت کرده‌اند.

عراق هم در همان نیمه اول دو گل به یمن زد.

عراق همیشه حریف ایران بوده است. از ۵۰ سال پیش هر بار تیم کشورمان در آسیا به مشکل می‌خورد روبه‌روی همین عراق بود. آن سال‌ها ژاپن و کره تیم نداشتند ولی این عراق حتی در رده‌های پایه هم ما را اذیت می‌کرد.

چند تغییر در ترکیب تیم ملی را چطور ارزیابی کردید؟

این را هم متوجه نشدم! تیمی که به حریفش ۵ گل می‌زند نهایتاً یک تغییر باید داشته باشد نه این همه! کی‌روش باید بگذارد ارنج اصلی تیم ملی بیشتر کنار هم بازی کند تا برای دیدار‌های دور حذفی با هماهنگی بالا به زمین برود.

دلیل این تغییرات برای سردرگم کردن سرمربی عراق نبوده است؟

اصلاً! الان همه بازیکنان تیم‌ها زیر ذره‌بین سرمربیان حریفان تیم ملی هستند و همه بازیکنان ما را می‌شناسند. با این کار‌ها فقط فرصت هماهنگی تیم ملی را از دست می‌دهیم. بچه‌های تیم ملی هرچه کنار هم بیشتر بازی کنند بیشتر با هم هماهنگ می‌شوند.

‌ می‌توانیم عراق را هم شکست بدهیم؟

کار آسان نیست ولی به هر حال عراق را می‌بریم و با ۹ امتیاز به دور بعد می‌رسیم. هر چند که با یک تساوی هم به عنوان صدرنشین بالا می‌رویم.