به گزارش پارس نیوز، 

صادق پور حسین، کارشناس فوتبال  در خصوص وضعیت تیم تراکتورسازی گفت: هرچقدر که در تیم و مجموعه باشگاه ثبات برقرار باشد، تیم موفق خواهد بود و مدیریت باشگاه باید در مسیر ایجاد ثبات در مجموعه قدم بردارند.

وی ادامه داد: از زمان تغییر مالکیت باشگاه تاکنون سه مدیرعامل عوض شده است و در بحث فنی هم تغییرات زیادی انجام شد. ابتدا آقای مهاجری، سپس جان توشاک و در آخر هم آقای تقوی مسئولیت فنی تیم را برعهده گرفتند.

این کارشناس فوتبال در خصوص انتظارات هواداران از مجموعه مدیریت و مالکیت تیم افزود: باتوجه به جذب بازیکنان نخبه و ملی پوش به این تیم ، هواداران از مسئولین باشگاه انتظار دارند که تیم را رو به جلو ببرند و لازمه این کار وجود ثبات در مجموعه است و تجربه هم نشان داده که مجموعه های با ثبات همیشه موفق بوده اند.

دیر یا زود تراکتورسازی با تقوی به بن بست می رسید

وی در رابطه با استعفای تقوی از مربیگری تراکتورسازی خاطرنشان کرد: نباید از نقش نقوی در نتایج خوب اخیر چشم پوشی کرد اما بالاخره دیر یا زود تیم با آقای تقوی به بن بست می رسید و خوشبختانه این تغییرات در تعطیلات نیم فصل اتفاق افتاد و اگر در اواسط نیم فصل دوم و در کوران رقابت انجام می شد، تیم ضربه می خورد.

 تقوی به یک خودباوری کاذب رسیده بود

این پیشکسوت فوتبال ادامه داد: آقای تقوی تصور می کرد هر شخص بدون روزمه و بی تجربه و با کارشناسی تلوdزیونی و تنها با دو ماه مربی گری می تواند در راس کادر فنی تیم بزرگی مثل تراکتورسازی قرار بگیرد و در واقع وی به یک خودباوری کاذب رسیده بود در حالی که خودش باید به این نتیجه می رسید.

وی در پایان با اشاره به زمان کم باقی مانده تا شروع نیم فصل دوم لیگ برتر گفت: با توجه به زمان کمی که تا شروع نیم فصل دوم باقی مانده، انتخاب سریع مربی برای تیم ضروری بود که امروز اتفاق افتاد،  چون هر مربی جدیدی که می آید به زمان نیاز دارد تا شناختی از تیم و بازیکنان و سایر تیم ها بدست بیاورد، بهتر بود که این کار زودتر انجام شود.

آشنایی با سرمربی جدید تراکتورسازی

گفتنی است جرج لیکنز مربی 69 ساله بلژیکی که تاکنون 7 بار به عنوان مربی سال بلژیک شناخته شده و در 2 مقطع سرمربی تیم ملی بلژیک بوده عصر امروز  به عنوان سرمربی جدید تیم تراکتورسازی انتخاب شد. 

وی در سال 1998  تیم ملی بلژیک را به جام جهانی رساند و در سال 2010 وقتی که تیم ملی بلژیک در بدترین دوران تاریخ خود به سر می‌برد و در رنکینگ جهانی فیفا رتبه حدود 60 را داشت عهده‌دار هدایت این تیم شد که در آن مقطع رنکینگ تیم‌ملی بلژیک را تا رده 18 جهان ارتقا داد.

از سوابق دیگر جرج لیکنز می‌توان به سرمربی‌گری تیم ملی تونس و الجزایر (2 بار) و تیم ملی مجارستان اشاره کرد.

لیکنز در رده باشگاهی نیز سابقه قهرمانی با تیم کلوب بروژ و قهرمانی در جام حذفی و سوپرکاپ ترکیه با ترابزون اسپور، قهرمانی جام حذفی با تیم سیرکل بروژ، سوپرکاپ بلژیک با تیم اندرلشت و حضور در تیم گنک و لوکرن که همگی از باشگاه‌های مطرح فوتبال بلژیک هستند را در کارنامه دارد.