به گزارش پارس نیوز، 

 

حسین کلانی، دربار موفقیت تیم ملی ایران در دو دیدار اخیر برابر یمن و ویتنام در جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: کیفیت و کمیت تیم ملی خوب است. نباید بگوییم که ویتنام و یمن مقابل ما ضعیف بودند. درست است آن‌ها جزو تیم‌های دسته دو و سه آسیا هستند اما تجربه ثابت کرده تیم‌های ضعیف مقابل تیم‌های قوی‌تر با انگیزه بیشتر بازی می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه یمن و ویتنام مقابل ایران بد بازی نکردند، افزود: بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند. خوشبختانه منیت‌های سابق رخت بسته و همه برای هم فداکاری می‌کنند. دیگر مهم نیست چه کسی بهتری باشد. انسجام تیمی خیلی فوق العاده شده است.

کارشناس فوتبال ایران با اشاره به افزایش قدرت گلزنی تیم ملی در این مسابقات گفت: الان متوجه شدیم که تیم ما علاوه بر قدرت دفاعی که قبلا تاکید می‌کردند، دفاعی است؛ در بخش هجومی نیز بسیار خوب ظاهر شده و شکل و ساختار مناسبی را به دست آورده است.

کلانی یادآور شد: به هر حال بعد از تمام مسائلی که با کی‌روش داشتیم او الان با تیم ملی نتایج خوبی می‌گیرد. مضاف بر اینکه اعتماد به نفس تیم ملی شدیدا افزایش یافته است.

مهاجم سال های دور تیم ملی ایران اعتماد موجود در تیم را ناشی از اعتماد میان بازیکن و مربی دانست و ادامه داد: بازیکنان ما شخصیت بالایی دارند که ناشی از کارلوس کی‌روش است. نهایتا بازیکن سالاری سابق و خیلی مسائل در تیم مشهود نیست. همه می دانند باید در خدمت تیم باشند. تاکتیک و شیوه مورد نظر مربی تیم و کادرفنی اجرا کنند.

کلانی در ادامه درباره تغییر ترکیب تیم ملی به نسبت بازی نخست در برابر ویتنام، گفت: کی‌روش جزو ده مربی برتر دنیا و جزو بهترین مدرسین فیفا است. نهایتا با آنالیز تیم های حریف، تیم خودش را انتخاب می‌کند. بازیکنان همه در یک سطح هستند و تفاوتی بین بازیکنان نیست. ترکیب تیم بستگی به آمادگی بازیکنان قبل از مسابقه دارد. من و شما و سایرین که از دور نظاره گر هستیم، متوجه دلایل تغییرات نمی شویم. مربیان تیم های دیگر هم متوجه نمی‌شوند.

او با بیان اینکه ترکیب تیم ملی مقابل عراق نامعلوم است، افزود: ممکن است در هر بازی تغییراتی رخ دهد که شما نمی‌فهمید. مشخص نیست در بازی با عراق چه کسی به میدان می‌رود و نهایتا همه لیاقت بازی را دارند.

این کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط ایران و عراق، چه سرنوشتی را برای این دیدار متصور است، گفت: کلا هر بازیکن و تیمی که وارد زمین می‌شود، به این فکر نمی‌کند که چه نتیجه‌ای بگیرد. فقط به فکر برد است. اگر مربی تیم هم بگوید امروز ملاحظه کنید و کمتر به آب و آتش بزنید، بازیکن به محض ورود به زمین همه چیز را فراموش می‌کند. من تجربه خودم را می گویم که وقتی وارد زمین می‌شدیم، همه چیز را فراموش می‌کردیم.

بازیکن سابق تیم ملی و پرسپولیس گفت: عراقی‌ها چهار سال قبل ما را در پنالتی بردند و برای خود بازیکنان پیروزی در این دیدار نقطه عطفی است که احساس و غرور جریحه دار شده خود را التیام ببخشند. تنها چیزی که مردم را در این دوره زمانه، خوشحال می‌کند، همین بازی ها است.