به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه اینترنتی «تیمپو» کلمبیا درباره کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران که گفته می‌شود سرمربی بعدی تیم ملی فوتبال کلمبیا خواهد بود، گزارشی تحلیلی منتشر کرده و در آن به بررسی ابعاد فنی شیوه مربیگری این مرد پرتغالی پرداخته است.

تیمپو می‌نویسد: سیستم تاکتیکی کی‌روش از 2-4-4 و 3-3-4 و 1-3-2-4 تغییر کرده است. در حال حاضر و در واقع پس از جام جهانی 2018 روسیه، ایران با سیستم تاکتیکی 1-4-1-4 بازی می‌کند که در آن فشار روی خط میانی تیم است و متناسب با رویارویی با رقبایی است که بازیسازی را از خط دفاعی آغاز می‌کنند. نظم دفاعی یکی از اصول اولیه بازی تیم کی‌روش است و او بر بالا بردن تراکم بازیکنانش در میانه میدان و کم کردن فاصله میان خطوط تأکید دارد. او می‌تواند با تمام نفرات تیمش دفاع کند و سبک دفاعی تیمش را منطبق بر شیوه بازی حریف تغییر دهد.

در ادامه تحلیلی تیمپو آمده است: توازن میان دفاع و حمله و برقراری تعادل در خطوط تیم مطابق با خصوصیات بازیکنان موجود در تیم یکی دیگر از توانایی‌های کی‌روش است. او جزو سرمربیانی نیست که در فاز هجومی دست به ریسک می‌زنند و دوست ندارد که تیمش بی‌نظم و بدون حساب و کتاب دست به حمله بزند. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز تیم کی‌روش، تلاش شدید و گسترده تمام بازیکنان و شرکت منسجم آنها در دفاع به هنگام از دست دادن توپ است. در این شرایط، بال‌های تیم هم به عقب می‌آیند و فاصله‌شان با مدافع کناری را کاهش می‌دهند و به این ترتیب و دو لایه دفاعی در جناحین تشکیل می‌شود.

سایت کلمبیایی می‌نویسد: هافبک میانی هم در تیم تحت هدایت کی‌روش نقشی کلیدی دارد و می‌تواند نقطه آغاز حرکات هجومی تیم باشد. تملک توپ بدون ریسک نیز جزو دیگر خصوصیات برجسته تیم کی‌روش است. در جام جهانی 2018 با توجه به خصوصیات تیم‌‌های حریف (اسپانیا و پرتغال) مردان کی‌روش به طور متوسط تملک توپ 33 درصدی داشتند اما در تورنمنت فعلی، جام ملت‌های آسیا ایران مقابل یمن تملکم توپ 70 درصدی داشت. ضدحملات سریع نیز یکی دیگر از نقاط قوت تیم‌ تحت هدایت کی‌روش است هرچند ایران هنوز هم در حملاتش نقاط ضعفی دارد.