به گزارش پارس نیوز، 

کارلوس کی روش به نسبت بازی با یمن در دیدار با ویتنام تغییراتی در آرایش اولیه تیم ملی فوتبال ایران به وجود آورده بود. مهدی طارمی که در بازی با یمن هافبک بغل چپ بود در بازی با ویتنام به سردار آزمون نزدیک تر شد  تا تیم ملی در این بازی با دومهاجم ثابت بازی کند و آرایش تیم ملی از 1-4-1-4 به 2-4-4 تغییر کند.

 

اما نکته قابل تامل در بازی با ویتنام این بود که تیم ملی 2-4-4 را خطی نه بلکه لوزی بازی کرد. بدین صورت که عقب لوزی امید ابراهیمی بازی می کرد و راس لوزی سامان قدوس. جناح راست در اختیار اشکان دژاگه و چپ در اختیار وحید امیری بود. البته با آمدن احمد نورالهی تیم ملی دوباره با تک مهاجم بازی کرد. احمد نورالهی بعد از ورود به میدان نظم خوبی به بازی تیم ملی در میانه میدان داد و در پایان بازی با تحسین کارلوس کی روش مواجه شد.

 

سیستم 2-4-4 لوزی یک سیستم  کاملا تهاجمی است و با وجود اینکه در این سیستم برتری عددی در میانه میدان به چالش کشیده می شود تیم ها در برابر حریفان ضعیف تر از خود این سیستم را به نمایش می گذارند چون راه رسیدن به پیروزی را هموار تر می کند. این شیوه ای است که در لیگ برتر ایران هم توسط تیم های مدعی به نمایش گذاشته می شود. و البته 2-4-4 خطی بیشتر از سوی تیم ها به نمایش گذاشته می شود چون دو هافبک میانی به هنگام دفاع در جلوی خط دفاعی بازی می کنند و آسیب پذیری تیم در دفاع را کمتر می کنند. با این حال همان طور که اشاره شد 2-4-4 لوزی سیستم مورد علاقه مربیان برای ارایه بازی تهاجمی در برابر تیم هایی است که ضعیف تر هستند و یا با شیوه صفر تا صد دفاعی بازی می کنند.