به گزارش پارس نیوز، 

تیم ملی ایران فاصله زیادی تا صدرنشینی در گروه خود ندارد و می تواند مطابق پیش بینی ها با یک تساوی گروه را با صدرنشینی به اتمام برساند.


با توجه به شرایط جدول، تیم ملی ایران نیاز مبرمی به صدرنشینی در این گروه دارد و موفقیت در دیدار با عراق می تواند مسیر تیم ملی تا دیدار نیمه نهایی را هموار کند. سوال مهم اما این است که بعد از عراق اولین حریف ایران در مرحله بعدی چه تیمی خواهد بود؟

 

 

قوانین و مقررات چه می گوید؟


ایران در صورت صدرنشینی، در مرحله بعدی به مصاف تیم سوم از گروه های B، E و F خواهد رفت. تنها حالتی که تیم ملی به مصاف تیمی از گروه دوم مسابقات می رود این است که چهار تیم برتر سوم گروه ها، از گروه های اول، دوم، سوم و چهارم باشند و به این ترتیب ایران به مصاف یکی از سه تیم فلسطین، سوریه و یا استرالیا خواهد رفت که در این میان فلسطین و سوریه شانس بیشتری دارند.

 

 

حریف احتمالی از گروه پنجم کیست؟


در گروه پنجم مسابقات عربستان قطعا حریف ما نخواهد شد. قطر اگر امروز موفق به شکست کره شمالی شود، از رویارویی با ایران فرار کرده و به این ترتیب در این گروه یکی از دو تیم کره شمالی و لبنان حریفان احتمالی ایران هستند. لبنان با یک بازی بیشتر، تفاضل گل منفی 4 دارد و اگر کره امروز حتی با یک اختلاف گل شکست بخورد، تفاضل این تیم منفی 5 می شود.


به این ترتیب دیدار پایانی این دو تیم می تواند تکلیف تیم سوم گروه را مشخص کند و بر اساس قوانین مسابقات بازی رو در رو بالاتر از تفاضل گل تکلیف جدول را مشخص می کند.


رویارویی ایران با نماینده ای از این گروه در 7 حالت رخ خواهد داد که این 7 حالت در جدول مشخص است.

 

 

 

حریف احتمالی از گروه ششم کیست؟


بازی های روز دوم گروه شش هنوز آغاز نشده اما پیش بینی نتایج آن کار سختی نیست. ازبکستان و ژاپن دو شانس اصلی اولی و دومی در این گروه هستند و دو تیم بعدی یعنی عمان و ترکمنستان برای جایگاه بعدی خواهند جنگید.


هر دو تیم در روزهای اول نمایش خوبی داشتند و نشان دادند که حتی می توانند در روز دوم مسابقات نیز شرایط را تغییر دهند اما اگر اتفاق خاصی را شاهد نباشیم، یکی از این دو تیم حریف ایران خواهد بود که تقابل ایران با تیم سوم این گروه نیز در شرایطی رخ می دهد که تشریح آن در جدول می آید.

 

 

فلسطین، سوریه، استرالیا، عمان، ترکمنستان، کره شمالی یا لبنان

 

حریفان ایران در مرحله بعدی یکی از 7 تیمی است که ذکر شد؛ در این میان البته استرالیا شانس کمتری برای رویارویی با ایران دارد اما 6 تیم دیگر، تقریبا شانسی برابر دارند که تکلیف آنها در نهایت در پایان روز سوم مشخص خواهد شد. در این میان مطمئنا سوریه می تواند با توجه به رویارویی در مقدماتی جام جهانی، قرعه سخت تری باشد اما نمایش های خوب تیم ملی باعث شده تا کمتر تردیدی برای موفقیت ایران در مرحله بعدی وجود داشته باشد.