به گزارش پارس نیوز، 

باشگاه استقلال خوزستان که به دلیل شکایت "دیوید ساکونی"، هافبک برزیلی خود از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) با محرومیت از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات روبرو شد، به همین دلیل مسئولان این باشگاه در تلاش بودند تا با پرداخت طلب این بازیکن، محرومیت شان را لغو کنند که به نظر می‌رسد این اتفاق رخ نمی‌دهد و آن‌ها مانند استقلال تهران، پرسپولیس تهران و تراکتورسازی تبریز محروم می‌شوند.

فیفا به دلیل دلیل طلب ۱۹۰ هزار دلاری ساکونی، ایمیلی برای آبی‌های جنوب کشور ارسال کرد و به آن‌ها تذکر داد تا ۲۷ نوامبر (۶ آذر) فرصت دارند که با این بازیکن توافق و طلب او را پرداخت کنند و در غیر این صورت با کسر ۶ امتیاز و محرومیت از فعالیت در یک پنجره نقل و انتقالاتی روبرو خواهند شد که این اتفاق رخ نداد و اگر تمام طلب او را پرداخت نکنند، احتمال دارد به لیگ دسته اول (لیگ آزادگان) سقوط کنند.

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ فوتبال ایران بیان کرد: پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال خوزستان از سوی فیفا بسته شده است. البته مسئولان این باشگاه در حال رایزنی هستند که این حکم را لغو کنند، اما تاکنون هیچ چیزی عوض نشده است و این باشگاه نمی‌تواند قراردادی ثبت کند.

استقلال خوزستان با هدایت همزمان ایمان مبعلی و کریم بوستانی در نیم فصل نخست لیگ برتر با کسب ۶ امتیاز در رده شانزدهم جدول رده بندی قرار گرفتند و پس از اینکه مبعلی از آبی‌های خوزستان جدا شد، باید با بوستانی در نیم فصل دوم لیگ حاضر شوند. استقلال خوزستان باید در نخستین دیدار نیم فصل دوم لیگ باید با ماشین سازی تبریز دیدار کند.