به گزارش پارس نیوز، 

رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا در حالی پیگیری می‌شود که بسیاری از کارشناسان، ایران را پس از درهم کوبیدن یمن شانس اول قهرمانی می‌دانند.

کارشناسان و پیشکسوتان داخلی نیز در صحبت‌های خود عنوان می‌کنند تیم ملی ایران باید به فینال رقابت‌ها برسد و قهرمان شود. در این میان برانکو نیز در مصاحبه‌ای به کارلوس کی‌روش طعنه زد و گفت: «وقتی تیم پرسپولیس با یک ملی‌پوش به فینال آسیا رسیده است تیم ملی ایران هم می‌تواند به فینال جام ملت‌ها رسیده و حتی قهرمان آسیا شود.»

مصاحبه‌ای که واکنش تند کارلوس کی‌روش را به دنبال داشت. مرد پرتغالی چرا نسبت به حرف‌های مربیان، پیشکسوتان و منتقدان داخلی در باب فینالیست یا قهرمان شدن ایران موضع دارد؟ کی‌روش به عنوان یک مربی حرفه‌ای نمی‌خواهد فشار روانی زیادی روی شاگردانش به وجود بیاید یا اینکه در صورت نرسیدن به فینال یا قهرمانی با انتقادات تندتری مواجه شود. او خوب می‌داند بزرگ کردن حریفان، پایین آوردن انتظارات از مردم و رسانه‌ها و سخت‌تر جلوه دادن کار تیم ایران در ظاهر می‌تواند روحیه شاگردانش را خراب کند، اما اصل ماجرا چیز دیگری است. هدف کارلوس کی‌روش هم قهرمانی در جام ملت‌های آسیاست و حرف دل او هم حرف دل مربیان، پیشکسوتان داخلی و حتی مصاحبه اخیر برانکو است. شنیدیم سرمربی تیم ملی در امارات و نزد شاگردانش همواره می‌گوید: «امسال حریف اصلی ایران برای قهرمانی فقط خودتان هستید. نه استرالیا، نه ژاپن، نه کره جنوبی و عربستان حریف شما نمی‌شوند! شما جلوی اسپانیا، پرتغال و مراکش آن نمایش را در جام جهانی ارائه دادید و این بار در آسیا هم می‌توانید قهرمان شوید. به حرف‌های من در رسانه‌ها و کنفرانس خبری توجه نکنید و فقط و فقط روی قهرمانی جام ملت‌های آسیا تمرکز کنید.»

آنچه نوشتیم بدین خاطر است که شما دعوا‌های اخیر کی‌روش و برانکو یا دیگران را باور نکنید! همان طور که پذیرفتنی هم نیست هر مربی، پیشکسوت یا نویسنده‌ای که از تیم ایران توقع قهرمانی داشته باشد یعنی منتقد تیم ملی است. کارلوس کی‌روش و ملی‌پوشان ایرانی هم با همین هدف وارد تورنمنت شده‌اند و ما هم از ته دل آرزو می‌کنیم تیم کشورمان طلسم طولانی را شکسته و قهرمان آسیا شود؛ بنابراین دسته‌بندی خودی و غیر خودی را تمام کنید و همه همدل شوید برای یک هدف بزرگ.