به گزارش پارس نیوز، 

رسول خطیبی، بازیکن پیشین تیم ملی درباره شرایط تیم ملی ایران بعد از بازی با یمن و این که آیا ایران توانسته تغییر تاکتیک بدهد؟ گفت:‌ اگر ما بخواهیم جام ملت‌های آسیا را با جام ملت‌های اروپا مقایسه کنیم، کیفیت این بازی‌ها از جام ملت‌های اروپا پایین‌تر است و جام ملت‌های آسیا حالت آماتوری‌تری دارد.

چون تعداد تیم‌ها زیاد شده است و کشورهای ضعیف‌تری پا به این میدان می‌گذارند. اما نکته مثبت این جریان امکانات خوب این مسابقات است و فکر می‌کنم که تمام تیم‌ها، از محل بازی‌ها، استادیوم، زمین تمرین و امکانات رضایت دارند.

او ادامه داد: تیم ملی ایران بازی اول را با برد پنج بر صفر پشت سر گذاشت. اما نباید بگوییم که با این برد همه‌ی راه را طی کرده‌ایم. هنوز در مرحله گروهی هستیم و این در حالی است که کیفیت فوتبال یمن و ویتنام با فوتبال ایران فاصله زیادی دارند.

برد ما مقابل یمن می‌تواند استارت خوبی از لحاظ آمار گل باشد اما می‌توانست بهتر از این‌ها باشد و در آمارهای دیگر بازی می‌توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم. به نظر من باید کارشناسان در مراحل بعدی رقابت‌ها باید اظهار نظر کنند و بگویند که تیم ملی چه تغییراتی را پشت‌سر گذاشته است.

خطیبی در مورد حواشی‌هایی که بعد از بازی ایران برابر یمن ایجاد شده گفت: تیم ملی در این برهه باید در آرامش کامل به سر ببرند و بازیکن و کادر فنی نیز به لحاظ روحی و روانی تخریب نشوند. اگر در این زمان قرار است پیشنهادی هم داده شود عامل تخریب نباشد و به نفع تیم ملی ایران باشد و حتما این پیشنهادات استقبال خواهد شد.

این پیشکسوت فوتبال ایران درباره جام ملت‌های آسیا و دو بازی دیگر ایران در مرحله گروهی گفت: ما به غیر از تیم‌های خوب آسیا، از تیم‌های دیگر قاره آسیا شناخت آن‌چنانی نداریم اما عملکرد بعضی تیم‌ها موجب شگفتی شده است. برد اردن مقابل استرالیا و برد پرگل هند برابر تایلند نشان‌گر این است که این تیم‌ها با وجود گمنامی می‌تواند بسیار خطرناک باشند.

او در ادامه اظهار کرد: در گروه ایران، ویتنام همین وضع را دارد. ویتنام با این که برابر عراق شکست خورد، اما بازی خوبی از خودش نشان داد و معلوم بود که برای ایران می‌تواند حریف خطرناکی باشد. بازی برابر ویتنام سخت‌ترین بازی ایران است و نباید بگذاریم کار به اما و اگر کشیده شود. باید در این بازی با احتیاط عمل کنیم و با کسب سه امتیاز استرس را از بازیکنان تیم ملی بکاهیم و به لحاظ روحی و روانی به شرایط خوبی برسانیم.

رسول خطیبی در پایان گفت: امیدوارم تیم ملی در این رقابت‌ها به موفقیت برسد و باعث افتخارآفرینی ایران شود.