به گزارش پارس نیوز، 

نزدیک به دو هفته از آغاز اردو تیم ملی در کشور های امارات و قطر می گذرد و شاگردان کی‌روش تمرین های مختلفی را انجام می دهند تا آماده حضور در جام ملت ها باشند. جامی که قرار است پایانی باشد بر پایان رویاپردازی های تیم ملی. هفته پایانی آذر ماه، تیم ملی راهی قطر شد. تیم ملی با جدیت در کمپ اسپایر تمرین می کرد. حالا همه آماده بودند تا تیم ملی به ناکامی هایش پایان دهد و این را می شد از همه حرف ها فهمید. از رنکینگ جدید فیفا که ایران را صدرنشین آسیا و 29 جهان معرفی می کرد تا صحبت های انگیزشی بازیکنان تیم ملی. شاگردان کی‌روش حواشی شیرینی هم داشتند. رامین رضاییان رنگ موهایش را تغییر داده بود  و سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن نیم فصل نخست روبین کازان معرفی شد. در چنین شرایطی بازیکن های تیم ملی که در باشگاه های کشور های متفاوتی حضور داشتند خودشان را به اردو تیم ملی رساندند تا سرعت تمرینات تیم ملی بالاتر برود.

تیم ملی در روز هایی که چند مهره اش را در اختیار نداشت به مصاف فلسطین رفت و به تساوی رضایت داد. در آستانه انتشار لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت ها، سعید عزت‌اللهی مصدوم شد تا شانسی برای حضور در امارات نداشته باشد و  کریمی هم انتظارات کی‌روش را برآورده نکرد. در این میان، بسیاری معتقد بودند شاید علیرضا جهان‌بخش به تیم ملی نرسد اما این قلی زاده بود که جام ملت ها را از دست داد. در کریمی، عزت‌اللهی و قلی زاده، علی علی‌پور و سید حسین حسینی هم از لیست تیم ملی خط خوردند تا لیست نهایی تیم‌ملی برای جام ملت های آسیا اعلام شود.

اردو تیم ملی ادامه داشت. سامان قدوس به عنوان یکی از مهم ترین بازیکنان تیم ملی به اردو امارات اضافه شد اما مصدومیت سردار آزمون، کارلوس کی‌روش را نگران کرده بود. سرمربی پرتغالی که بزرگان فوتبال ایران را به حمایت از تیم ملی دعوت کرده بود، با جواب مثبت علی دایی مواجه شد. حالا همه رسانه ها از احتمال قهرمانی ایران در مسابقات سخن می گفتند. در روزی که ملی پوشان کت‌وشلوار به تن کردند، فدراسیون هم هدیه ای ویژه برای کی‌روش تدارک دید. در این میان همه چیز هم به سود تیم ملی ایران در جریان بود. عراق و یمن به عنوان دو هم گروه ایران در جام ملت ها بازی هایشان را واگذار کردند. در حالی که ژاوی معتقد بود قطر قهرمان آسیا خواهد شد، روزنامه های این کشور از شانس ایران برای قهرمان خبر می دادند.

دومین دیدار دوستانه ایران مقابل قطر برگزار شد و شاگردان کی‌روش پشت در های بسته پیروز شدند. این پیروزی در شرایطی به دست آمد که رسانه های مختلف خارجی بازیکنان تیم ملی ایران را به عنوان بهترین های جام معرفی می کردند. سردار آزمون به عنوان یکی از خطرناک ترین بازیکنان جام معرفی شد، مجید حسینی در لیست بهترین مدافعان آسیا قرار گرفت و علیرضا بیرانوند یکی از مطمئن ترین دروازه بانان آسیا لقب گرفت. پس از آن‌که تیم ملی به عنوان هشتمین تیم مسن جام ملت های 2019 معرفی شد، فهمیدیم که ایران مسن ترین تیم گروه خودش هم هست. 

کمتر از یک هفته تا آغاز جام ملت ها مانده بود و مصدومیت جهانبخش همچنان بحث اصلی تیم ملی بود. با این حال کارلوس کی‌روش رسما اعلام کرد که علیرضا از دومین بازی تیم ملی در دسترس خواهد بود. پس از آن، کاروان تیم ملی فوتبال کشورمان با پرواز چارتر هواپیمایی تابان از دوحه به جزیره کیش سفر کرد. اعضای تیم ملی بعد از توقف ۴۵ دقیقه‌ای عازم امارات شدند و بلافاصله بعد از رسیدن به کمپ مورد نظر تمرین خود را برگزار می‌کنند. از نکات جالب توجه این سفر می‌توان به حضور اشکان دژاگه کاپیتان تیم ملی در کابین خلبان اشاره کرد که دقایقی با آن‌ها به خوش و بش پرداخت. کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی پس از حضور در هواپیما برنامه تمرینی تیم ملی را مشخص کرد. در نهایت تیم ملی در فاصله سه روز مانده به آغاز جام ملت های آسیا به امارات رسید.

اما شرایط تیم ملی در امارات چندان مطلوب نبود و کی‌روش تصمیم داشت تمرینات تیم ملی را لغو کند. در شرایطی که علیرضا جهانبخش به عنوان دومین بازیکن ارزشمند جام ملت ها شناخته شد، اردو تیم ملی در امارات دوباره آغاز شد. در این میان خبری از معافیت بازیکنان سرباز در صورت صعود به نیمه نهایی منتشر شد که تکذیب شد. حالا مردم هم به قهرمانی ایران در آسیا خوش‌بین بودند و آماده نخستین بازی ایران مقابل یمن.

تیم ملی احتمالا با این ترکیب به مصاف یمن خواهد رفت و آخرین تمرینات تیم ملی ایران پیش از این دیدار نشان از روز های خوب می دهد.