به گزارش پارس نیوز، 

در 6سال و چند‌ماه گذشته تقریبا کسی شک نداشت که یک روز فرهاد مجیدی به استقلال بازخواهدگشت. ابهامی اگر بود درباره زمان و مسیری بود که او برای بازگشت انتخاب می‌کرد و نقشی که قرار بود در تیم محبوبش به‌عهده بگیرد.

برخلاف علی دایی و جواد نکونام و حتی علی کریمی که تصمیم گرفتند بدون دورخیز روی نیمکت سرمربیگری بنشینند، مجیدی خواست مسیر ظاهرا حرفه‌ای‌تری را انتخاب کند. او مدتی به اسپانیا رفت و خبر آمد که در باشگاه اسپانیول دوره‌های مربیگری را طی می‌کند.

فروردین 2سال پیش که استقلال داربی را 4 بر 2 به پرسپولیس باخت، شایعه شد او جای پرویز مظلومی را می‌گیرد. خودش بعدها در مصاحبه با یک رسانه اماراتی فاش کرد که بعد از آن بازی پیشنهاد سرمربیگری استقلال را رد کرده است؛ پیشنهادی که پرویز مظلومی مدعی بود بخشی از کودتای چند بازیکن سرشناس تیم بوده که با دخالت امید ابراهیمی خنثی شده است.

علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال، یک‌بار مدعی شد که کارلوس کی‌روش دوست دارد فرهاد مجیدی را به‌عنوان دستیار به نیمکت تیم ملی اضافه کند. البته کی‌روش بعدا این ادعا را رد کرد. مدتی بعد، نام مجیدی در میان اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال قرار گرفت اما خیلی زود انصراف داد.

با آمدن وینفرد شفر که زمانی در لیگ امارات سرمربی فرهاد مجیدی بوده، داستان او با نیمکت استقلال شکل تازه‌ای پیدا کرد. حالا مجیدی دیگر نه آلترناتیو سرمربی، که گزینه‌ای برای دستیاری بود. شواهد نشان می‌داد به‌خاطر آشنایی با شفر از یک‌طرف و نتایج قابل‌قبولی که این مربی آلمانی در استقلال گرفت، مجیدی با دستیار شدن مشکلی ندارد. درست زمانی که هواداران استقلال آماده می‌شدند که نشستن ستاره محبوبشان روی نیمکت را جشن بگیرند، مدیرعامل وقت استقلال، به نقل از شفر گفت هنوز زود است!

استقلال شفر قهرمان نشد و فصل بعد را هم بد شروع کرد، آنقدر بد که صدای هواداران درآمد. شاید همان روزهای بد بود که سرمربی آلمانی به این باور رسید که نیاز دارد چهره‌ای محبوب کنار دستش بنشیند. گفته می‌شود نخستین مذاکرات را پسر شفر با مجیدی به میزبانی یک ایجنت سرشناس انجام داده، اما مذاکرات به سرعت جلو رفت و آنطور که برخی رسانه‌ها نوشتند خود شفر هم با مجیدی در یک رستوران ایتالیایی شام خورد.

خوش‌تیپ 42ساله استقلالی‌ها، از امروز وارد دوره‌ای تازه از زندگی‌اش می‌شود. مشخصات این دوره را خود او تعیین می‌کند. اینکه یکی دوفصل بعد با محبوبیتی حتی بیشتر از امروز سرمربی تیم محبوبش باشد، یا با تصمیماتی اشتباه، موقعیت کم‌نظیرش را به خطر بیندازد، به کارهایی که او خواهد کرد و تصمیماتی که در این مسیر تازه خواهد گرفت، بستگی دارد.