به گزارش پارس نیوز، 

مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 امارات فردا(شنبه) با دیدار تیم میزبان رقابت ها با تیم ملی بحرین کلید می خورد.

*میزبان نه چندان آماده 

همیشه میزبان های مسابقات جام ملت های آسیا از مدعیان این رقابت ها بودند ولی با نگاه به وضعیت کنونی تیم ملی امارات متوجه می شویم که این تیم نمی تواند مدعی قهرمانی باشد. شوک بزرگ برای تیم ملی امارات با مصدومیت شدید عمر عبدالرحمن شکل گرفت. ستاره بی چون و چرای اماراتی ها که تازه الهلال عربستان رفته بود در یکی از بازی هایش برای تیم عربستانی رباط صلیبی پاره کرد تا مهمترین تورنمنت آسیایی را از دست دهد. با مصدومیت عموری انگار آرزوهای امارات همان موقع از بین رفت.امارات البته دست بردار نبود و زاکرونی، سرمربی سرشناس ایتالیایی را آورد تا امیدوار به شگفتی سازی باشد.

* 4 مدعی اصلی قهرمانی

با نگاهی گذرا به تیم های مدعی این دوره از رقابت ها اکثر کارشناس فوتبال در سطح آسیا بر روی 4 تیم اتفاق نظر دارند. تیم ملی کشورمان یکی از این مدعیان است. 3 مدعی دیگر را می توان استرالیا، ژاپن و کره جنوبی نام برد.

ژاپن که در جام جهانی نمایش خوبی داشت با بدشانسی هم روبرو شد. بدشانسی ژاپن این بود که با تیم ملی بلژیک آماده تر از همیشه و یکی از مدعیان قهرمانی رودررو شد. البته ژاپنی ها با بازی های روان و بی نظیرشان همه دنیا را وادار به سکوت و احترام کردند. به همین خاطر بسیاری از کارشناسان فوتبال معتقدند که سامورایی ها اولین شانس قهرمانی در این رقابت ها هستند.

تیم ملی کشورمان نیز با نمایش خوبی که در جام جهانی مقابل قدرت های بزرگ دنیا مثل اسپانیا و پرتغال نشان داد در این دوره پا به امارات گذاشته تا میان 4 تیم برتر آسیا قرار گیرد و برای قهرمانی از نظر فنی چیزی کم ندارد.

استرالیا نیز پا به این رقابت ها گذاشته تا از عنوان قهرمانی اش در سال 2015 دفاع کند. اما کانگوروها پیش از آغاز این مسابقات با بدشانسی مواجه شدند. در ابتدا دانیل ارزانی، ستاره و پدیده ایرانی الاصل استرالیایی ها مصدوم شد و این مسابقات را از دست داد. ارزانی از پدیده های فوتبال دنیا است و نبود او برای استرالیایی ها ضربه بزرگی است. این تنها مصدوم کانگوروها نبود بلکه چند روز پیش آرون موی، هافبک سرشناس این تیم نیز رسما این بازی را به خاطر مصدومیت از دست داد تا نگرانی مدافع عنوان قهرمانی بیشتر شود.

کره جنوبی دیگر مدعی قهرمانی در این رقابت ها است. با نگاه به بازیکنان تیم ملی کره متوجه می شوید که ستاره بلامنازع این روزهای کره ای ها سون هئونگ مین، ستاره تاتنهام است. کاپیتان فعلی تیم ملی کره با بازی های چشم نواز و تاثیرگذارش در لیگ جزیره توجه تمام فوتبال دوستان را به خود جلب کرده است و همه منتظر درخشش او به همراه تیم ملی کشورش در جام ملت ها هستند.

*نگاه به اولین بازی گروه ها در جام ملت‌های آسیا 2019

گروه A:

امارات-بحرین       15 دی ماه-ورزشگاه زاید ابوظبی(افتتاحیه مسابقات)

گروه B:

استرالیا-اردن       16 دی ماه-ورزشگاه هزاع بن زاید العین

گروه C:

چین-قرقیزستان  17 دی ماه-ورزشگاه شیخ خلیفه العین

گروه D:

ایران-یمن     17 دی ماه-ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی

گروه E:

عربستان-کره شمالی 18 دی ماه- ورزشگاه آل مکتوم دبی

گروه F:

ژاپن-ترکمنستان    19 دی ماه-ورزشگاه آل نهیان ابوظبی