به گزارش پارس ، امیر حاج رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اظهار نظر اخیر سرمربی تیم ملی کره جنوبی و همچنین بازی تیم ملی با این تیم ضمن بیان مظلب فوق گفت: قبل از اینکه در خصوص بازی با کره جنوبی صحبت کنم باید بگویم که ما در بازی با لبنان ۴ امتیاز گرفتیم، سه امتیاز قانونی بازی و یک امتیاز نیز به خاطر برد با تفاضل گل بالا.

وی در همین خصوص افزود: ما در بازی با لبنان به سه هدف مهم دست پیدا کردیم: ۱- پیروزی و کسب سه امتیاز بازی ۲- تفاضل گل بالا ۳- درخشش نکونام. من از این موضوع که نکونام به عنوان کاپیتان تیم ملی در این روزهای حساسی که تیم ملی دارد به دوران اوج خود بازگشته بسیار خوشحالم.

کارشناس فوتبال ایران در خصوص ترکیب تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی نیز اظهار داشت: با توجه به فاصله زمانی کمی که با بازی با تیم ملی کره جنوبی داریم تغییرات زیادی در ترکیب تیم ملی اعمال نخواهد شد و به احتمال زیاد با ترکیب ۱-۳-۲-۴ به مصاف این تیم خواهیم رفت. برخلاف اعتقاد برخی منتقدین نسبت به این ترکیب تیم ملی که گفته می شود مهاجم تیم ایران در این ترکیب تنها است، من معتقدم دو هافبک کناری تیم ملی در هنگام حملات این تیم به مهاجم نوک اضافه شده و سیستم ما به ۳-۳-۴ تغییر می کند.

وی در خصوص تیم ملی کره جنوبی نیز اظهار داشت: درست است که تیم ملی کره جنوبی از روزهای اوج خود فاصله دارد اما آنها با همین فاصله با گذشته در صدر جدول گروه خود قرار دارند. انها نشان داده اند که در ضربات ایستگاهی و سانترهایی که از کناره ها انجام می دهند بسیار خطرناک هستند، بنابراین بازیکنان تیم ملی تا جایی که امکان دارد نباید فرصت ضربات ایستگاهی در اطراف محوطه جریمه را به این تیم بدهند.

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: تیم ملی نقدهایی نیز دارد که فعلا زمان مناسبی برای آن نیست و پس از بازی های مقدماتی جام جهانی تحلیل جامعی از وضعیت فنی تیم ملی ارائه خواهم داد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازیکنان تیم ملی با تفکر تساوی مقابل کره جنوبی به میدان خواهند رفت و امکان دارد یک بازی محتاطانه مانند ۴ سال قبل مقابل این تیم ارائه دهیم، گفت: من با نشانه ها و کدهایی که در کادر فنی و بازیکنان این تیم ملی می بینم بعید می دانم که به سرنوشت ۴ سال قبل در کره جنوبی دچار شویم.

حاج رضایی تصریح کرد: ۴ سال قبل درحالی که ما یک بر صفر از تیم ملی کره جنوبی پیش افتاده بودیم، خلعتبری و خسرو حیدری که بازیکنان سریع و هجومی هستند در کنار زمین خود را گرم می کردند تا وارد زمین شود اما کادر فنی در آن موقع آن قدر این موضوع را طول داد که تیم ملی دیگر توان تحمل فشار کره ای ها را از دست داد و گل تساوی را خوردیم. پس از آن سرمربی وقت تعویض ها را انجام داد که دیگر دیر شده بود به طوریکه خلعتبری در هنگام ورود به زمین به نشانه این که دیگر دیر شده است سر خود را به نشانه تاسف تکان می داد.

وی در خصوص اظهار نظر اخیر سرمربی تیم ملی کره جنوبی مبنی بر اینکه" از تیم ایران نسبت به ازبکستان بیشتر بدم می آید و امیدوارم تیم ملی ازبکستان به جام جهانی صعود کند" ، گفت: سرمربی کره جنوبی اظهارات غیر مسئولانه ای را انجام داده است. با احترامی که برای مردم کره جنوبی قائلم اما متاسفم که بگویم آنها چنین سرمربی را دارند. مگر وی نمی دانم که تیم ملی و مردم ایران دو جزء لاینفک از هم نیستند که چنین دیدگاه آلوده ای را وارد فوتبال می کند.

کارشناس فوتبال ابران تاکبد کرد: امیدوارم مصاحبه سرمربی کره انگیزه بازیکنان تیم ملی را برای شکست این تیم در زمین خود بالا ببرد چون آنها وظیفه دارند با ابزار فوتبال چنین مربیانی را پس بزنند.