به گزارش پارس نیوز، 

این بخشی از گزارش روزنامه الاتحاد امارات است که در آستانه جام ملت ها به انتشار آن اقدام کرده است. 

این روزنامه با اشاره به استحکام دیوار دفاعی تیم ملی ایران نوشت: تیم ملی فوتبال ایران در رتبه بیست و نهم جهان و اول آسیا قرار گرفت. یوزهای ایرانی به ویژه پس از عملکرد خود طی 4 سال گذشته و حضور قدرتمندانه در بازی های جام جهانی روسیه یکی از بزرگترین مدعیان قهرمانی در جام ملت های آسیا به شمار می روند.

در گزارش الاتحاد آمده است: درست است که تیم ملی ایران در مسابقات جام جهانی در گروه خود حذف شد، اما یوزهای ایرانی در این مسابقات توانستند 4 امتیاز به دست آورند و در گروه خود با اختلاف تنها یک امتیاز از اسپانیا و پرتغال در رتبه سوم قرار گیرند.

تیم ملی ایران دارای دفاع بسیار قدرتمندی است. این موضوع به طور آشکار خود را در مسابقات نشان داده است و در 18 مسابقه تیم ملی ایران فقط 5 گل دریافت کرده است. یوزهای ایرانی از قدرت و مهارت دفاعی خود در رویارویی با تیم های برتر قاره آسیا در مراحل مختلف مسابقات آسیایی استفاده خواهند کرد. 

تیم ملی ایران به دفاعی سرسخت مشهور است و می توان گفت که دیواره دفاعی ایران در مسابقات سال های اخیر تنها اشتباه های کوچک و بدون تاثیری را در مسابقات مرتکب شد. قدرت فیزیکی بازیکنان، دفاع تیم ملی ایران در رسیدن به توپ و سرعت بازیابی و جاگیری، ایجاد مزاحمت برای مهاجمان رقیب به طور مشخص خود را در بازی های جام جهانی نشان داده است و این بازیکنان به بازیکنان رقیب اجازه ندادند تا کار خاصی را در خطوط دفاعی تیم ایران انجام دهند. 

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه در حالی در پایان مرحله گروهی مسابقات با توقف برابر تیم پر ستاره پرتغال از صعود به مرحله حذفی این رقابت ها بازماند که با یک پیروزی مقابل مراکش قهرمان آفریقا، یک شکست خفیف مقابل اسپانیا قهرمان سابق جهان و یک تساوی غرور انگیز مقابل قهرمان فعلی اروپا با ۴ امتیاز بعد از اسپانیا و پرتغال ۵ امتیازی در رده سوم قرار گرفت.