به گزارش پارس نیوز، 

شیرهای ایرانی بعد از حضور قدرتمند در جام جهانی از شانس های اصلی قهرمانی جام ملت های آسیا است. این تیم اگرچه نتوانست از گروه خود  صعود کند اما شاگردان کی روش 4 امتیاز کسب کردند و فقط یک امتیاز برای صعود کم آوردند، این بهترین نتیجه ایران در تاریخ جام جهانی بود.

 

اما ایران باید در مرحله گروهی جام ملت های آسیا با عراق به عنوان یک رقیب دیرینه بازی کند، تیمی که در دوره قبلی به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کرد و یکی از کاندیداهای اصلی صعود به مرحله دور حذفی است.

 

یمن و ویتنام دو تیم دیگر گروه هستند که احتمال صعودشان کم است و نتایج ایران و عراق در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا قابل توجه بوده است.

 

ایران صاحب یک خط دفاعی بسیار قدرتمند است، جایی که این تیم در 18 بازی آخر خود تنها 5 بار دروازه خود را باز شده دیده است و به صورت میانگین در هر 3.6 بازی یک گل دریافت کرده است.  این موضوع در جام جهانی هم به وضوح دیده شد و این تیم برابر مراکش کلین شیت کرد و در بازی با اسپانیا و پرتغال در هر بازی یک گل دریافت کرد و خط دفاع تیم ملی در سال های اخیر اشتباه تاثیرگذار خیلی کم داشته است.

 

ایران در کارهای دفاعی روی توان بدنی بازیکنانش حساب ویژه ای باز کرده است و البته هماهنگی خوبی بین خط دفاع این تیم وجود دارد.

 

ایران در خط حمله از کناره ها 47.5 درصد گل را به ثمر رسانده است، 37.5 گل ها روی  ضربات آزاد به ثمر رسیده است، ایران در ضربات کرنر بسیار قدرتمند است و روی کارهای هوایی بسیار قدرتمند است و طبق آمار 27.5 درصد گل های خود را از این راه زده اند.

 

*اما از طرف دیگر عراق تیمی است که بیشترین حملات خود را از جناحین انجام می دهد و یک سوم گل هایش را از این راه زده است. گل زدن از طریق ضربه سر شاخصه تیم ملی عراق است، به ویژه برابر تیمی هایی که سطحشان بالاتر از این تیم است.

 

شاخصه مهم عراق جنگ تا دقایق پایانی است و به همین دلیل این تیم 48 درصد از گل های خود را از این طریق زده است، این تیم به خوبی از ضدحمله ها استفاده می کند چون ابزار لازم برای این کار را دارند.

 

*اما تیم بعدی ویتنام است، تیمی که به اژدهای طلایی معروف است، این تیم نیمی از گل های خود را از عمق خط دفاع حریف زده است و 43.7 گل های ویتنام از سمت راست زده شده است اما این تیم به صورت واضح در سمت چپ ضعف دارد.

اما سمت چپ ویتنام در دفاع بسیار خوب است و تنها 18 گل های خورده این تیم از ای سمت بوده است اما بیشتر گل های خورده این تیم از عمق دفاع و شوت های از راه دور بوده است.

 

*اما تیم ملی یمن ضعیف ترین تیم گروه است، تیمی که در رتبه 135 فیفا قرار دارد و عمق خط دفاع این تیم بسیار ضعیف است و عکس العمل آنها روی ضربات ایستگاهی بسیار آسیب پذیر است و 48 درصد گل های خورده این تیم از ضربات ایستگاهی است چون این تیم پشت محوطه خطاهای پرتعدادی می دهد و تقریبا نصف گل هایشان را از این طریق دریافت کرده اند.