به گزارش پارس نیوز، 

نیما نکیسا پیشکسوت فوتبال ایران درباره شرایط تیم ملی ایران برای مسابقات جام ملت‌های آسیا گفت: آقای کی‌روش بهتر از هر کس دیگری می‌داند که چطور تیم ملی را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا ‌آماده کند. فدراسیون فوتبال نیز تا جایی که توانست همکاری لازم را با آقای کی‌روش انجام داد. به هر حال آن‌ها بازیکنان تیم ملی ایران هستند و امیدواریم که دست پر از این رقابت‌ها بازگردند.

او ادامه داد: امکانات هر چه بیشتر باشد، شرایط کار بهتر خواهد شد. ولی ما تا جایی که زورمان رسید و بضاعت داشتیم فدراسیون تلاشش را کرد. تیم ملی وقتی در یک تورنمنتی در سطح قاره وارد می‌شود، بازی‌های تدارکاتی و امکاناتی که وجود دارد باعث پیشرفت تیم ملی می‌شود. بازیکنان ما اکثرا سابقه بازی در کشورهای دیگر را دارند و پختگی خاصی رسیده‌اند.

این پیشکسوت فوتبال در ادامه اظهار کرد: ما با توجه به این که نزدیک مسابقات جام ملت‌ها هستیم، حتی اگر مشکل و خلأ در تیم ملی داشته باشیم، نباید آن را بیان کنیم. شاید کشورهای دیگر از گفته‌های ما استفاده کند و بر مبنای آن طراحی تاکتیک کند. به نظر من هر کسی درباره نقط ضعف تیم ملی صحبت کند کار آماتوری انجام داده است. مطمئنا آقای کی‌روش بیشتر از هر کسی به نقاط ضعف و قوت تیم ملی اشراف دارد. او برای این مسابقات تمهیداتی را اندیشیدند. که چطور تیم را راهی مسابقات کنند. به نظر من ایشان شرایطی را که در قبل پیاده می‌کردند را نخواهند داشت. تیم به نظر من سیستم دفاعی آنچنانی نخواهد داشت و کارهای ترکیبی و حمله بیشتر مد نظر تیم ملی خواهد بود.

او در مورد بازی‌های دوستانه‌ای که قرار است با تیم‌های فلسطین، لبنان و قطر انجام شود خاطرنشان کرد: داشته‌های ما الان در این شرایط همین است. ما با خیلی از تیم‌ها می‌توانستیم بازی کنیم اما به خاطر تحریم‌ها وخیلی از مسائل دیگر انجام نشد و این به پای ضعف فدراسیون نوشته شد که فدراسیون کم‌کاری کرد. من به مسئولان عالی رتبه فدراسیون صحبت کردم که با مردم صحبت کنید و بگویید که تحت فشار چنین مسائلی هستید و از لحاظ انجام دادن بازی‌های دوستانه دچار محدودیت هستید. اما این کار را انجام ندادند. ولی فدراسیون تمام تلاشش را کرد.

نکیسا درباره بازیکنان مصدومی که ممکن است تیم ملی را در جام ملت‌های آسیا همراهی نکند گفت: امیدوارم مصدومیتشان آنقدر جدی نباشد که تیم ملی را نتوانند همراهی کنند ولی در نهایت تیم ملی ما مملو از بازیکنان با قابلیت بالاست. چه بازیکنانی که در داخل و چه بازیکنانی که در خارج از ایران فوتبال بازی می‌کنند. به نظر من می‌توانند پاسخگوی نیازهای فنی و تفکرات تاکتیکی آقای کی‌روش باشند.

نیما نکیسا درباره رقبای ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: علاوه بر کره جنوبی، ژاپن و استرالیا، قطر، عربستان، کره شمالی و امارات تیم‌هایی هستند که می‌توانند برای ما دردسرساز باشند. عراق هم که هم‌گروهی ما در این رقابت‌هاست، همیشه تیم منسجم و خوبی را روانه مسابقات کرده است با این که از شرایط آرامشی و امنیتی در کشورش برخوردار نبوده اما بازیکنان خوبی دارد. من فکر می‌کنم جام ملت‌های خوبی داشته باشیم و یکسری نتایجی به وجود بیاید که همگان را متعجب کند.

او درباره این که ایران چقدر شانس قهرمانی در این رقابت‌ها را دارد گفت: ما باید قهرمان شویم. ما مربی‌ای به نام کی‌روش داریم. در جام‌جهانی سطح توقعات را بالا بردیم و آقای کی‌روش مربی گران‌قیمتی است و نزدیک به هشت سال است که در کشور ما فعال هستند و سرمربی کشور ما هستند. فدراسیون هزینه مربی بزرگی به نام کی‌روش را داده تا قهرمانی آسیا را به دست آورد و فکر می‌کنم باید قهرمان آسیا شویم.

مسئول فوتبال پایه‌های کشور در پایان گفت: من فکر می‌کنم باید به سمت ساخت استعداد و ستاره‌سازی برویم. آن را کشف کنیم و روی آن کار کنیم تا به یک قابلیت خوبی از وفور نعمت برسیم. نظر من بر این است که تداوم موفقیت داشته باشیم. نباید منتظر ستاره‌هایی مثل علی دایی، علی پروین، ناصر حجازی و... باشیم. باید خودمان آن‌ها را بسازیم. ما اگر بتوانیم قهرمان آسیا شویم و چهار سال بعد هم قهرمان آسیا شویم آن موقع فدراسیون ما، عملکرد خوبی داشته است.