به گزارش پارس نیوز، 

دیر پیوستن مائوریتزیو ساری به تیم جدیدش در تابستان، فرصت زیادی به مربی سابق ناپولی نداد تا بازیکنان مورد نظرش را به استمفورد بریج بیاورد. این فرصت حالا برای ساری پدید آمده تا در یک ماه پیش رو سر و شکلی دیگر به اسکوادش بدهد. یکی از اهداف اصلی او خرید یک مهاجم درجه یک است.

مصدومیت اولیویه ژیرو و فرم بسیار نگران‌کننده آلوارو موراتا باعث شده تا حالا همه نگاه‌ها متوجه گونزالو هیگوایین شود. هیگوایین که تحت آموزه‌های ساری در ناپولی آقای گل سری آ شد، روزهای خوبی را در میلان پشت سر نمی‌گذارد. پیپیتا این هفته بعد از دو ماه بالاخره دوباره پایش به گلزنی باز شد، اما باشگاه یوونتوس که قصد دارد در پایان فصل مهاجم آرژانتینی‌اش را بفروشد، می‌تواند در معامله‌ای البته کمی پیچیده دوران حضور قرضی او در میلان را به پایان ببرد و هیگوایین را در همین زمستان راهی لندن کند. بخشی از این معامله هم می‌تواند انتقال موراتا به میلان باشد، مهاجمی که به نظر نمی‌رسد آینده‌ای در چلسی پیش رویش باشد. حتی انتقال سسک فابرگاس به جمع روسونری هم می‌‌تواند بخش دیگری از این معامله باشد.

 

اما مهاجم سابق یوونتوس و رئال مادرید تنها بازیکنی نیست که در برنامه‌های بلند مدت ساری جایی ندارد. گری کیهیل، کاپیتان سابق آبی‌پوشان لندن، دیگر بازیکنی است که می‌تواند در ژانویه 2019 استمفورد بریج را ترک کند. قرارداد این مدافع 33 ساله در پایان فصل البته به پایان می‌رسد و از منظر خودش منطقی‌تر است چند ماه دیگر صبر کند تا به عنوان بازیکنی آزاد دستش در انتخاب تیم بعدی‌اش باز باشد. اما مصدومیت شدید راب هولدینگ و مشکلات بسیار زیاد خط دفاعی آرسنال ممکن است باعث انتقال زمستانی کیهیل به امیریتس شود.

جدا از هیگوایین، چلسی در ماه‌های اخیر علاقه زیادی هم به کریستین پولیسیک نشان داده. این وینگر 20 ساله آمریکایی تا فصل پیش پدیده اول بوروسیا دورتموند به حساب می‌آمد. اما این فصل با ظهور جیدون سانچو و سر کار آمدن لوسین فاور، کمتر به پولیسیک، حداقل در ترکیب اصلی، بازی می‌رسد. برای همین باشگاه دورتموند حاضر است به پیشنهادهای سنگین لیگ برتری برای جذب پولیسیک گوش دهد. غیر از چلسی البته منچستر یونایتد و لیورپول هم گویا آماده ورود به مذاکره با دورتموند هستند. با این وجود احتمال انجام این ترنسفر در زمستان اندک است.

خانه‌تکانی‌های زمستانی بزرگان لیگ برتر اما محدود به چلسی نمی‌شود. یونایتد هم که بعد از اخراج ژوزه مورینیو و سر کار آمدن اوله گونار سولشر عملا تبدیل به تیم دیگری شده، فعالیت‌هایی در پنجره ترنسفرهای زمستانی مد نظر دارد. رفتن مورینیو برای اکثر بازیکنان یونایتد خبری خوب بود، ستاره‌های جوانی چون مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال و البته مهمتر از همه پل پوگبا که در سه بازی اخیر تحت رهبری سولشر پتانسیل واقعی‌شان را نشان داده‌اند. در این بین اما تغییرات نیمکت شیاطین سرخ برای ماروان فلینی خبر بدی بود. فلینی که در دوران مورینیو عملا کلیدی‌ترین مهره تیمش به حساب می‌آمد، در فلسفه فوتبالی سولشر جایی در ترکیب اصلی ندارد. برای همین امکان فروش او در زمستان زیاد شده. فنرباغچه می‌تواند مقصدی محتمل برای این هافبک 31 ساله بلژیکی باشد.

 

یونایتد در خط دفاعی هم نیاز به یک بازنگری اساسی دارد. فعلا به نظر می‌رسد زوج ویکتور لیندلوف و فیل جونز گزینه‌های اصلی سولشر تا پایان فصل باشند. بنابراین باشگاه می‌تواند در همین پنجره زمستانی حداقل یکی از مارکوس روخو و اریک بایی را بفروشد تا جا برای خرید مدافعینی جدید باز شود. روخو گزینه اول یونایتد برای فروش است، اما با توجه به علاقه میلان و آرسنال به بایی شاید این مدافع 23 ساله زودتر از بقیه اولدترافورد را ترک کند.

خارج از لیگ برتر، بارسلونا دیگر نام بزرگ اروپایی است که علاقه به ورود به بازار زمستانی امسال دارد. آدرین ربیو و فرنکی دیانگ دو هافبک جوان و بسیار مستعدی هستند که نظر ارنستو والورده برای تقویت خط میانی‌اش را جلب کرده‌اند. ربیو در حال حاضر با باشگاه پاریس سن ژرمن سر تمدید قراردادش به مشکل خورده و شاید بهترین راه حل برای هر دو طرف انتقالش در همین ماه به نوکمپ باشد. دیانگ اما که پپ گواردیولا هم علاقه زیادی بهش دارد، به احتمال زیاد تا پایان فصل در آمستردام باقی خواهند ماند و در تابستان راهی تیم جدیدش می‌شود.