به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا جهانبخش بازیکن خوش‌تکنیک و البته تاکتیک‌پذیر فوتبال ایران، همیشه مهره کلیدی و مهمی برای تیم ملی بوده و کادرفنی و شخص کی‌روش حس خوبی نسبت به اثرگذاری این بازیکن در فوتبال ملی داشته و دارد.

علیرضا این روزها در کاروان تیم ملی فوتبال ایران به‌سر می‌برد و به تازگی در مصاحبه‌ای به مردم و فوتبال‌دوستان ایرانی قول قهرمانی داده و گفته: «ایران می‌تواند در جام ملت‌های ۲۰۱۹ تاریخ‌سازی کند، زیرا ما در حال حاضر بهترین نسل را در تیم ملی داریم. چهار سال قبل ما در جام ملت‌ها در ضربات پنالتی به عراق باختیم و حذف شدیم، اما این بار نوبت ماست که پیروز شویم.»

جایگاه جهانبخش در برایتون انگلیس به هر حال چندان مستحکم و قابل اتکا نیست و این را خود علیرضا هم به خوبی می‌داند. اگر المساکنی، بازیکن تونسی تیم الدحیل قطر با برایتون به توافق نهایی برسد و امضای آخر پای برگه‌ای که مدتی است تهیه و تنظیم شده، حک شود، جای مانور جهانبخش در برایتون انگلیس به‌شدت تنگ خواهد شد. این بازیکن تونسی البته با کاردی‌یف و واتفورد هم در حال مذاکره است اما گزارش روز گذشته نشریه «سان لندن» نشان می‌دهد که احتمال عقد قرارداد با خود برایتون پررنگ‌تر است.

به‌طور کلی می‌توان نتیجه گرفت که سرمربی برایتون مشکل جدی یا خاصی با علیرضا جهانبخش نداشته و ندارد اما مصدومیت این ستاره ایرانی در هر حال باعث ایجاد شکاف در لایه اعتمادی شد و موضوع مهم‌تر اینکه جهانبخش که به تازگی در حال رهایی از کمند مصدومیت بود، بدون قید و شرط راهی تیم ملی فوتبال ایران شد و حتی درخصوص استراحت بیشتر لحظه‌ای هم درنگ نکرد.

کریس هیوتون، سرمربی برایتون انگلیس در مصاحبه روز گذشته خود با نشریه «دیلی تلگراف» با اشاره به اهمیت بازی‌های ملی و لزوم درک احساسات بازیکنان برای انجام وظیفه ملی در این‌گونه مواقع گفته است: «چهار سال پیش وقتی تیم را در اختیار گرفتم، اوضاع بسیار بدی داشت. در رتبه بیست‌ویکم بود و احتمال زیادی وجود داشت که به دسته یک سقوط کند. اکنون اما در سالگرد آن روز ما جشن پیروزی قاطعانه با یک بازی زیبا برابر اورتون را برگزار می‌کنیم و به آینده بسیار امیدوار هستیم.»

وی ادامه داد: «برایتون از 20 بازی، 25 امتیاز کسب کرده است. انتظارات از این تیم نزد هواداران قدیمی و فوتبال‌شناسش روزبه‌روز بیشتر می‌شود و من هم همین را می‌خواهم.»

هیوتون درباره غیبت ایسکردو و جهانبخش گفت: «ما مدتی است با آرایش تیمی 4-3-3 وارد میدان می‌شویم و ثبات تاکتیکی ایجاد شده را بسیار دوست دارم. بازیکنان به این آرامش تاکتیکی نیاز دارند تا تکلیف خود را داخل میدان بدانند. البته که بازی چرخشی و روان در دستور کار ماست اما با توجه به غیبت ایسکردو و جهانبخش و چند بازیکن دیگر، گاهی مجبور به تغییرات عمق تاکتیکی می‌شویم.»

وی خاطرنشان کرد: «اکنون در سخت‌ترین شرایط نه ایسکردو را دارم و نه جهانبخش را. البته که علیرضا حق داشت راهی اردوی ملی کشورش شود و این حق طبیعی بازیکنان فوتبال است و من هم افتخار می‌کنم که یک ملی‌پوش کلیدی در تیم خود دارم اما تازه از مصدومیت نجات پیدا کرده بود، شاید بهتر بود استراحت بیشتری داشت یا لااقل محتاط‌تر عمل می‌کرد. در هر حال کادر پزشکی تیم ملی ایران مشکلی در استفاده از او ندیده بودند.»

هیوتون در مصاحبه با وب‌سایت وابسته به باشگاه برایتون نیز گفته است: «برای بازیکنانی که به اردوی تیم ملی دعوت شده‌اند، آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم مصدومیت این بازیکنان تشدید نشود و آنها را در بهترین شرایط تحویل بگیریم. من معطل اتفاقات نیستم و برای تیم خود بهترین تصمیم‌ها را خواهم گرفت.»

بقای جهانبخش در برایتون البته برای او حکم بقا در بهشت را ندارد. او می‌تواند همزمان به گزینه‌های دیگر حتی در فوتبال انگلیس فکر کند و مشخص است که درخشش احتمالی وی در فوتبال جام ملت‌های آسیا تاثیر شگرفی در این زمینه خواهد داشت اما اگر بخواهد در برایتون وضعیت ثابتی پیدا کند، روزهای سختی را تجربه خواهد کرد.

برایتون نیز تیم کوچکی نیست و مثل هر باشگاه در حال رشد دیگری، برای تداوم روند روبه جلو، خود را به آب و آتش خواهد زد و درباره خرید احتمالی یک بازیکن در پست جهانبخش، قرار نیست وفاداری افراطی داشته باشد و بیش از حد منتظر درخشش علیرضای فوتبال ایران شود.