به گزارش پارس نیوز، 

ژاپن که از مدعیان قهرمانی تورنمنت محسوب می‌شود، در گروه F با عمان، ترکمنستان و ازبکستان رقابت خواهد کرد.

ژاپن در پنج بازی تدارکاتی تحت هدایت این هافبک سابق به چهار پیروزی و یک تساوی رسیده و توانسته 15 گل بزند. مهمترین موفقیت این تیم برد 3-4 ماه اکتبر مقابل اروگوئه بود که ژاپن فوتبالی تهاجمی و دیدنی را به نمایش گذاشت.

آرایش ژاپن نسبت به دوره مربیگری آکیرا نیشینو در جام جهانی روسیه تفاوتی نکرده و تیم همچنان با سه هافبک تهاجمی و یک مهاجم بازی می‌کند. با این حال موریاسو شرح وظایف بازیکنان را تغییر داده و از سه هافبک تهاجمی خواسته بیشتر در حمله مشارکت کنند.

پشت سر یویا اوساکو، مهاجم باتجربه وردربرمن، موریاسو از ریتسو دوان، شویا ناکاجیما و تاکومی مینامینو که در مجموع تنها 18 بازی ملی دارند، استفاده می‌کند. مینامینو در دوره هدایت موریاسو توانسته 4 گل ملی به نامش ثبت کند، ولی این ناکاجیمای 24 ساله است که بیش از همه به خاطر سرعت و دید خوبش مورد توجه قرار گرفته.

ژاپن در برد 4 بر صفر مقابل قرقیزستان توانست سومین کلین‌شیت در پنج بازی را تجربه کند. هدایت خط دفاع به عهده مایا یوشیدا، مدافع باتجربه ساوتهمپتون است. یوشیدا تنها بازیکن تیم موریاسو است که همراه گاکو شیباساکی بیش از 50 بازی ملی دارند و در جام ملت‌های آسیا به میدان رفته‌اند. او بازیکنی مثل شینجی کاگاوا، هافبک باتجربه دورتموند را هم از تیمش کنار گذاشته و با ترکیب جوانش به دنبال موفقیت است. ژاپن در پنج دوره اخیر مسابقات توانسته به سه قهرمانی برسد که آخرین آن در سال 2011 قطر بود. نخستین بازی این تیم 19 دی مقابل ترکمنستان خواهد بود.