به گزارش پارس نیوز، 

لیگ‌های معتبر اروپایی به میانه راه رسیدند و به‌جز انگلیس که بازی‌هایش فشرده انجام می‌شود به تعطیلات زمستانی رفته‌اند. بعد از گذشت نیم‌فصل از رقابت‌های ۱۹-۲۰۱۸ تقریباً آمار گلزنان مشخص شده است. گلزنانی که با تعداد گل‌های بالای خود از حالا برای کفش طلا خط و نشان کشیده‌اند. امسال برخلاف سال‌های گذشته رقابت برای آقای گلی بسیار نزدیک است و چهره‌های جدید هم در این بین دیده می‌شود. 

لیونل مسی

در بین ۵ بازیکن نهایی توپ طلا نبود، اما با آقای گلی در نیم‌فصل نخست رقابت‌های لالیگا و همچنین سایر لیگ‌های اروپایی توانست یکبار دیگر ارزش‌هایش را ثابت کند. مسی در حالی ۱۵ گل در لالیگا به ثمر رساند که بخش کوتاهی از فصل را به دلیل مصدومیت از داد. لئو می‌خواهد کاستی‌های سال ۲۰۱۸ را جبران کند و کفش طلا، امتیاز زیادی برای توپ طلای ۲۰۱۹ به او می‌دهد. 

کریس رونالدو

با رفتن کریس از اسپانیا همه فکر می‌کردند رقابت او با لیونل مسی بعد از یک دهه به اتمام رسیده است. تفکری که اشتباه بود چراکه شماره هفت پرتغالی در ایتالیا هم پا به پای مسی گلزنی می‌کند و در سری A خودش را خیلی زود جا انداخته است. رونالدو که ابتدای فصل کمی دچار مشکل شده بود، بدون توجه به حاشیه‌های ماجرای تجاوزش که او را از تیم ملی پرتغال هم دور کرد ۱۴ گل زد تا فقط یک گل با لئو اختلاف داشته باشد. 

کریشتف پیاتک

هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد در اولین فصل حضورش در رقابت‌های سری A ایتالیا آن هم در تیم متوسطی همچون جنوا بتواند ۱۳ گل به ثمر برساند و برای آقای گلی لیگ تلاش کند. کریشتف پیاتک لهستانی آن قدر خوب بود که همین حالا مورد توجه تیم‌های بزرگتر قرار گرفته ولی بعید است به خاطر رکوردش بخواهد به تیم دیگری منتقل شود. بعد از گابریل باتیستوتا او تنها بازیکنی است که در ۷ بازی ابتدایی سری A برای تیمش گل می‌زند. 

کیلیان امباپه

سال ۲۰۱۸ برای کیلیان امباپه به بهترین شکل ممکن به اتمام رسید. بعد از اینکه در سال ۲۰۱۷ از موناکو به پاری‌سن‌ژرمن آمد، موفق شد با این تیم به موفقیت‌های داخلی برسد، به همراه فرانسه قهرمانی در جام جهانی را تجربه کند، در فینال گلزنی کند و بهترین بازیکن جوان جام شود. او امسال برای پی‌اس‌جی توانسته ۱۳ گل به ثمر برساند. اوج کار امباپه ۱۹ ساله در بازی با لیون بود که ۴ گل از ۵ گل تیمش را به تنهایی زد. 

پیر امریک اوبامیانگ

امسال رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به‌جز محمد صلاح و هری کین یک چهره دیگر را هم برای آقای گلی با خود به همراه داشت. برخلاف سال گذشته که رقابت بین مهاجم لیورپول و تاتنهام بود، امسال پیر امریک اوبامیانگ توانسته خودش را در صدر جدول جا کند. او با ۱۳ گل، رکوردی فوق العاده را از خود به جا گذاشته است. اگر اوبامیانگ فصل گذشته هم از ابتدا پیراهن آرسنال را می‌پوشید شاید محمد صلاح نمی‌توانست به سادگی به آقای گلی برسد. 

هری کین

سال ۲۰۱۸ از نظر فردی برای کین سالی رؤیایی بود. او اگرچه رقابت برای آقای گلی جزیره را با اختلافی اندک به محمد صلاح مصری واگذار کرد، اما در جام جهانی همه چیز را جبران کرد. آقای گلی در جام جهانی با ۶ گل زده به هری رسید و او را برای فصل جدید آماده کرد. فصلی که در آن موفق به زدن ۱۳ گل شد تا در کنار صلاح و اوبامیانگ برای آقای گلی جزیره و همچنین کفش طلای اروپا بجنگد. کین در این مسیر از پیشنهادات بزرگی همچون رئال‌مادرید گذشت. 

محمد صلاح

برای محمد صلاح سال ۲۰۱۸ دو بخش داشت. بخش اولش آقای گلی جزیره با رکورد عجیب و غریب ۳۲ گل بود که او را بالاتر از هری کین قرار داد. مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان اروپا و متعاقب آن ناآمادگی در جام جهانی، بخش دوم و تلخ امسال برای مهاجم مصری بود. صلاح با این حال در فصل جدید مثل همیشه روند رو به رشد خود را ادامه داد و توانست با ۱۳ گل زده در کنار اوبامیانگ و کین برای آقای گلی لیگ برتر تلاش کند. او هم‌اکنون رتبه هفتم برای کفش طلا را در اختیار دارد. 

پاکو آلکاسر

زمانی که در بارسلونا حضور داشت یا نیمکت‌نشین بود یا وقتی بازی می‌کرد دقایق زیادی را سپری نمی‌کرد. پاکو آلکاسر از وقتی که پیراهن دورتموند را به تن کرد توانست شایستگی‌هایش را به رخ بکشد. این مهاجم اسپانیایی که در تیم ملی اسپانیا مورد توجه لوئیس انریکه است، توانسته در بوندس لیگا ۱۲ گل به ثمر برساند تا بالاتر از چهره‌های مطرحی همچون روبرت لواندوفسکی و توماس مولر در صدر جدول گلزنان لیگ قرار بگیرد. 

۱۱ تایی‌ها

در این بین هستند بازیکنان بزرگی که با زدن ۱۱ گل توانسته‌اند شانس خود را برای کسب کفش طلا زنده نگه دارند. نیمار برزیلی از پاری‌سن‌ژرمن، مارکو رویس از دورتموند و لوئیس سوآرس از بارسلونا در کنار تیمو ورنر از لایپزیش، موفق به زدن ۱۱ گل شده‌اند. آماری که انتظار می‌رفت برای بازیکنانی همچون نیمار و سوآرس بالاتر باشد.