به گزارش پارس نیوز، 

وضعیت واگذاری استقلال و پرسپولیس هنوز مشخص نیست اما پوری‌حسینی، رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه نیمه دوم بهمن ماه قیمت پرسپولیس و استقلال اعلام خواهد شد اعلام کرد این دو باشگاه در مجموع ۲۹۰ میلیارد بدهی دارند.

صادق درودگر، مدیر بازاریابی سازمان‌لیگ که به دعوت سازمان خصوصی سازی در جلسه این سازمان برای بررسی واگذاری دو باشگاه شرکت کرده بود، به خبرنگاران گفت: «به اعتقاد من خصوصی‌سازی را می‌توان انجام داد. 24، 16 و 8 سال پیش این حرف را زدم و دوباره این مسأله تکرار شده است. معمولاً در دوره دوم ریاست جمهوری و در دو سال آخر، این صحبت مطرح می‌شود؛ اما پیش‌زمینه و ساختار آن فراهم نیست. چرا فقط بحث خصوصی‌سازی این دو باشگاه است؟ ما باید یک نظام باشگاه‌داری مناسب داشته باشیم و بعد از خصوصی‌سازی، قوانین حمایتی از سوی مجلس در نظر گرفته شود تا شرایط برای ادامه حیات این باشگاه‌ها به وجود بیاید».

او درباره مشتری سرخابی‌ها گفت: «ما چه کاری می‌کنیم که توقع داریم سرمایه‌گذار عاقل جلو بیاید؟ سرمایه‌گذار عاقل کسی است که اگر سرمایه‌گذاری می‌کند، دو، سه برابر سود می‌کند. ما هیچ امکاناتی نمی‌دهیم و فقط یک برند به فروش می‌رسانیم. در شرایطی که هر کدام از این دو باشگاه حدود 130 میلیارد بدهکار مالیاتی هستند. کسی که دو - دو تا چهار تا می‌داند، برای خرید این دو باشگاه جلو نمی‌آید».


درودگر در مورد اینکه خریدار وجود دارد، اما فروشنده‌ای نیست، گفت: «کسی که می‌خواهد این باشگاه‌ها را 300، 400 میلیارد بخرد، آیا اختیار لازم را دارد؟ خصوصی‌سازی که نباید معطوف به این دو باشگاه باشد. سایر باشگاه‌ها چه می‌شود؟ این دو تیم که نمی‌توانند 30 بازی در سال مقابل هم انجام دهند. ما هدف و نقشه راه نداریم. الان بحث استقلال و پرسپولیس مطرح شده و این همه رسانه به خاطر انتخابات مجلس که در پیش است، جلو آمده است. برخی نیز دوست دارند از این مسائل بهره‌برداری کنند. استقلال و پرسپولیس بودجه مشخصی ندارند که بدانند چقدر باید هزینه کنند. به همین خاطر آنها به دنبال اسپانسر و اپراتور می‌روند تا هزینه‌های خود را تأمین کنند. ما باید همان کاری را که قبل از انقلاب انجام می‌دادیم، در دستور کار قرار دهیم و این باشگاه‌ها را به اپراتورها یا بخش‌های صنعتی قوی واگذار کنیم. در این شرایط کسی جرأت نمی‌کند جلو بیاید. شما ببینید ما نمی‌توانیم درآمدهای فوتبال را  داشته باشیم. 50 درصد از هواداران به دلیل فضای ورزشگاه‌ها به استادیوم نمی‌آیند، 50 درصد حضور بانوان را نداریم، قیمت بلیط‌ فروشی غیرواقعی است و باشگاه‌ها هم بدهکار هستند. بودجه کل ورزش 410 میلیارد است و شما ببینید از این مقدار چقدر سهم فوتبال است. الان تیم ملی قصد دارد به جام ملت‌ها برود و چقدر با مشکلات متعددی رو به‌ رو است، در این شرایط چطور می‌توانیم اقدام به خصوصی‌سازی کنیم؟».

درودگر در پایان در مورد کمپ ناصر حجازی که دراختیار استقلال است اما پرسپولیس هیچ چیز دیگری برای واگذاری ندارد، گفت: «استقلال آن کمپ را ندارد و سندی برای آن موجود نیست.