به گزارش پارس نیوز، 

وبسایت نود: به نقل از آاس، در آخرین مسابقه از هفته هفدهم لالیگای اسپانیا و آخرین دیدار سال 2018 این لیگ، رایو وایکانو موفق شد با نتیجه 2-1 بر لوانته غلبه کند تا فاصله خود را با تیم های بالایی خود کمتر کند.

زننده گل دوم و پیروزی بخش رایو در این دیدار، رائول ده‌توماس مهاجم 24 ساله بود. این مهاجم که رسما بازیکن رئال مادرید است و دومین فصل حضور قرضی خود در رایو را پشت سر می‌گذارد، در دقیقه 67 گل دوم را وارد دروازه اولازابال کرد تا به این ترتیب آخرین گل لالیگا در سال 2018 میلادی به نام ده‌توماس ثبت شود.

خط و نشان مهاجم قرضی رئال مادرید برای گرت بیل

مهاجم سابق تیم ملی زیر 19 ساله های اسپانیا که فصل قبل با به ثمر رساندن 24 گل، نقش مهمی در صعود رایو به لالیگا ایفا کرد، با این گل تعداد گل های خود در فصل 19-2018 لالیگا را به عدد 5 رساند تا به این ترتیب از تعداد گل های گرت بیل در لالیگا پیشی گیرد؛ بازیکنی که پیش بینی می‌شد بار عمده گلزنی رئال در نبود رونالدو بر روی دوش او باشد.

مهاجم 24 ساله این 5 گل را در مجموع 1113 دقیقه بازی به ثمر رسانده تا میانگین هر 222.6 دقیقه، یک گل را برای خود ثبت کرده باشد. او در بازی برابر آلاوز، اسپانیول، ختافه، ویارئال و لوانته موفق به گلزنی شده است. نکته جالب در مورد ده‌توماس آن است که او این 5 گل را با تنها 8 شوت به ثمر رسانده تا به این ترتیب به موثرترین مهاجم رایو از فصل 12-2011 تبدیل شود.

در طرف دیگر داستان، گرت بیل در فصل 19-2018 لالیگا 1050 دقیقه به میدان رفته و با 4 گل، برای زدن هر گل به 262.5 دقیقه نیاز داشته است. بیل با گلزنی در سه هفته اول مقابل ختافه، ژیرونا و لگانس فصل را رویایی آغاز کرد اما برای ثبت چهارمین گل خود، تا هفته پانزدهم و برتری 1-0 مقابل هوئسکا صبر کرد.

ده‌توماس در اردوی پیش فصل رئال در آمریکا حاضر بود و رئال را در چند بازی، از جمله برابر منچستریونایتد همراهی کرد اما با نظر لوپتگی دوران قرضی او در رایو تمدید شد. شاید آمار ده‌توماس در این فصل از لالیگا، مسئولان رئال را برای بازگشت او به برنابئو در تابستان 2019 ترغیب کند.

انتهای پیام/