به گزارش پارس نیوز، روزشمار شروع جام ملت های آسیا برای تیم های حاضر در قاره کهن به صدا در آمده و ملی پوشان کشورهای مختلف خودشان را برای آغاز رقابتی هیجان انگیز در اولین دوره 24 تیمی جام ملت ها آماده می کنند. این روزها بازار دیدارهای دوستانه میان تیم های آسیایی نیز داغ است و هم تیم های ملی سعی دارند خودشان را در فاصله چند روز تا شروع جام ملت ها در شرایط مسابقه قرار بدهند.


از این رو تیم ملی ایران نیز در آخرین روزهای منتهی به جام ملت های آسیا دو بازی تدارکاتی اش با فلسطین و قطر قطعی شده و بر اساس اعلام مهدی تاج احتمالا یک بازی دیگر نیز انجام می دهد.شاگردان کارلوس کی روش امروز در قطر با فلسطین روبه رو می شوند. حریفی که از نظر نام و شهرت شاید در حد تیم ایران که تیم اول رنکینگ آسیا است نباشد اما به هر حال به عنوان یک حریف تدارکاتی باید به آن نگاه کنیم.


مساله مهم درباره دیدار با فلسطین به ترکیب تیم ملی در این مسابقه برمی گردد. کی روش 21 بازیکن را بدون تعداد زیادی از لژیونرها به قطر برده و باید از آنها در دو بازی تدارکاتی استفاده کند. جالب اینکه از بین این نفرات نیز چند نفر مصدوم هستند و شرایط خوبی برای بازیکنانی به وجود آمده که کمتر در ترکیب تیم ملی بازی کرده اند. این نفرات امروز مقابل فلسطین می توانند با صلاحدید کارلوس کی روش بازی کنند و توانایی های فنی شان را نشان دهند تا شاید نام شان در بین 23 بازیکن نهایی تیم ملی برای جام ملت های آسیا قرار بگیرد.


از سوی دیگر با توجه به اینکه نفرات خوبی در اردوی قطر حضور دارند گمانه زنی درباره ترکیب تیم ملی در بازی با فلسطین کار دشواری است اما در ادامه احتمالات در این خصوص را بررسی کرده ایم:

 


3 گزینه با انگیزه در پست دروازه بان


کی روش در پست دروازه بان علیرضا بیرانوند، سیدحسین حسینی و پیام نیازمند را هم اکنون در اختیار دارد. یک گمانه زنی این است که با توجه به فیکس بودن احتمالی بیرانوند در جام ملت ها، کی روش از وجود این دروازه بان باتجربه در ترکیب تیم ملی مقابل فلسطین استفاده کند. اما از آنجایی که او همواره در پست دروازه بان دست به کارهای عجیب هم زده، احتمال بازی کردن سیدحسین حسینی یا پیام نیازمند هم وجود دارد. نیازمند که اولین اردوی تیم ملی را تجربه می کند انگیزه زیادی برای بازی کردن در اولین مسابقه ملی خود دارد و از سوی دیگر سیدحسین حسینی نیز در اندک مسابقاتی که پیراهن تیم ملی را پوشیده عملکرد بدی نداشته و شانس بازی کردن مقابل فلسطین را دارد.

 


خط دفاع؛ همان همیشگی ها بدون مجید حسینی!


کارلوس کی روش طبق معمول اردوهای قبلی در پست دفاع راست رامین رضاییان و وریا غفوری را در اختیار دارد و در پست دفاع چپ هم احسان حاج صفی و میلاد محمدی را می تواند استفاده کند. اگر ملاک بازی کردن در بازی دوستانه با فلسطین اردوها و تورنمنت های قبلی باشد احتمالا بازهم رامین رضاییان و احسان حاج صفی باید نفرات فیکس تیم ملی در دفاع های کناری باشند، اما وریا غفوری و میلاد محمدی نیز به عنوان دو بازیکن باتجربه انگیزه زیادی برای حضور در ترکیب اصلی دارند.


همچنین در پست دفاع وسط کی روش 4 بازیکن را در اختیار دارد که دو نفر از آنها فیکس خواهد بود. پژمان منتظری، حسین کنعانی زادگان، روزبه چشمی و محمدرضا خانزاده 4 مدافع وسط حاضر در قطر هستند که باید دید کدامیک در بازی امروز مقابل فلسطین از ابتدا در ترکیب اصلی قرار می گیرند.


در بین مدافعان تیم ملی به غیر از مجید حسینی که تیمش(ترابزون اسپور) بازی دارد و هنوز به اردو اضافه نشده همه نفرات حاضر در اردوهای قبلی حاضر هستند و با اضافه شدن حسینی شاید یک نفر از آنها برای جام ملت ها خط بخورد و سایر بازیکنان به امارات سفر کنند.

 


هافبک دفاعی؛ نصف شان مصدومند!


در سال های گذشته سعید عزت اللهی گزینه اول کارلوس کی روش برای پست هافبک تدافعی بوده اما مصدومیتی که گریبان این بازیکن را طی هفته های گذشته گرفته باعث نگرانی سرمربی تیم ملی شده است. کی روش از کادر پزشکی خواسته هرطور شده سعید را به جام ملت ها برسانند اما وضعیت او مشخص نیست. از سوی دیگر علی کریمی هافبک استقلال نیز در جریان اردوی قطر دچار آسیب دیدگی شده و به نظر می رسد نتواند تیم ملی را در بازی با فلسطین همراهی کند. به همین خاطر امید ابراهیمی و احمد نوراللهی دو هافبک دفاعی تیم ملی هستند که احتمالا هردو امروز در ترکیب اصلی قرار می گیرند و این یک آزمون خوب برای نوراللهی است تا بتواند در ترکیب تیم ملی خودش را نشان بدهد.

 

 


هافبک وسط و وینگر؛ امید به کاپیتان ها

 

کی روش در پست هافبک وسط برای بازی با فلسطین مسعود شجاعی و اشکان دژاگه را در اختیار دارد. در این شرایط با توجه به خصوصیات تکنیکی و بازیسازی بهتر شجاعی احتمال می رود مسعود در ترکیب اصلی باشد و اشکان روی نیمکت قرار بگیرد. از سوی دیگر در پست وینگر سرمربی تیم ملی مهدی ترابی، علی قلی زاده و مهدی طارمی را دارد که از این بین دو نفر در ترکیب اصلی قرار می گیرند. از آنجایی که قلی زاده مصدوم شده و شرایط بازی کردن ندارد احتمالا فیکس بودن طارمی و ترابی هم در ترکیب اصلی مقابل فلسطین قطعی است.

 


مهاجم؛ سردار یا آقای گل؟


تیم ملی ایران در سال های گذشته معمولا با یک مهاجم نوک به میدان رفته و آن بازیکن هم سردار آزمون بوده است. حالا اما با اضافه شدن علی علیپور آقای گل فصل گذشته لیگ برتر او یک رقیب جدی پیدا کرده است. بی تردید علیپور در صورتی که در ترکیب اصلی باشد نهایت تلاشش را برای گلزنی و ماندن در اردوی تیم ملی انجام می دهد. خصوصا حالا که لژیونرها هم اضافه نشدند علیپور می تواند خودش را به عنوان یک یار اصلی به کی روش معرفی کند.

 


لیست بازیکنان ایران برای بازی با فلسطین به شرح ذیل است:


دروازه بان: علیرضا بیرانوند- سید حسین حسینی- پیام نیازمند


دفاع راست: رامین رضاییان- وریا غفوری


دفاع وسط: پژمان منتظری- حسین کنعانی زادگان- روزبه چشمی- محمدرضا خانزاده


دفاع چپ: احسان حاج صفی- میلاد محمدی


هافبک دفاعی: امید ابراهیمی- احمد نوراللهی- علی کریمی(مصدوم) سعید عزت اللهی(مصدوم)


هافبک وسط: مسعود شجاعی- اشکان دژاگه


وینگر: مهدی ترابی- علی قلی زاده(مصدوم)- مهدی طارمی


مهاجم: سردار آزمون- علی علیپور