به گزارش پارس نیوز، این روزها باز هم بحث خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مطرح شده و طبق گفته مسئولان ارشد وزارت ورزش و جوانان قرار است این دو باشگاه پرطرفدار به بخش خصوصی واگذار شوند. این در حالی است که هنوز ساز و کار رسمی و دقیق برای این واگذاری مشخص نشده و معلوم نیست با چه راهکارهایی قرار است اداره این ۲ باشگاه که میلیون‌ها هوادار دارند به دست مردم سپرده شود.

محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگویی که چند روز قبل با خبرگزاری فارس انجام داده بود درباره اینکه چه چیزهایی از این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار می‌شود گفته بود که «همه چیز واگذار خواهد شد.» حتی در جای دیگری از این مصاحبه داورزنی گفته:«آن چیزی که سرمایه باشگاه است، واگذار می‌شود.»

باشگاه استقلال در این بین کمپ مرحوم ناصر حجازی را دارد که به هر حال ارزش ریالی آن مشخص و محفوظ است اما سوال اینجا پیش می‌آید که اموال باشگاه پرسپولیس چیست و چه چیزی قرار است به بخش خصوصی واگذار شود؟! ساختمان باشگاه پرسپولیس که در زمان ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال به این باشگاه داده شده متعلق به فدراسیون فوتبال است و سند آن به نام باشگاه پرسپولیس نیست و در واقع مالکیتی بر ساختمان باشگاه خود ندارد. حتی سند ساختمان باشگاه به گونه‌ای تنظیم شده که قابلیت فروش از سوی مدیران پرسپولیس را ندارد. ورزشگاه شهید کاظمی هم متعلق به شهرداری تهران است و سند این ورزشگاه هم به نام باشگاه پرسپولیس نیست. سند ورزشگاه شهید درفشی‌فر هم که زمانی تیم پرسپولیس در آن تمرین می‌کرد به نام این باشگاه نیست و با وجود تصویب در هیات دولت اما هنوز سند آن به نام پرسپولیس نخورده است؛ هر چند که این ورزشگاه معارض هم دارد!

در این بین مشخص است که باشگاه پرسپولیس برای واگذاری هیچ ملکی به جز یک لوگو و برند ندارد و مشخص نیست خریدار یا خریداران حاضرند برای تنها یک لوگو میلیاردها تومان سرمایه خود را هزینه کنند یا نه. این در حالی است که در اخبار غیر رسمی و در بازار شایعات، صحبت از واگذاری پرسپولیس به قیمت هزار میلیارد تومان و حتی بیشتر از آن است و باید دید در این شرایط کدام بخش خصوصی حاضر می‌شود چنین رقم گزافی را برای تنها یک برند هزینه کند. آن هم در حالی که در شرایط فعلی راه‌های درآمدزایی در فوتبال مثل حق پخش، قانون کپی رایت، حق تبلیغات و موارد دیگر بسته است و خریدار یا خریداران باشگاه‌های سرخابی پایتخت فقط باید هزینه کنند و خبری از درآمدزایی در این شرایط نخواهد بود.