به گزارش پارس نیوز، 

در آستانه بازی های فشرده سال نوی میلادی، یورگن کلوپ عنوان کرد که منچسترسیتی هیچ نقطه ضعفی ندارد. اما روز شنبه در دیدار من سیتی - کریستال پالاس، روی هاجسون بدون ترس تیمش را مقابل سیتی مدعی به زمین فرستاد و در نهایت موفق شد با سه امتیازی ارزشمند و شگفت انگیز زمین بازی را ترک کند.

اما آنچه که در مورد این شکست مهم تر و مشهودتر بود این است که به وضوح سیتی در کورس قهرمانی با لیورپول، فشار زیادی برای دفاع از عنوان فصل قبل خود احساس می کند. شرایط این فصل مثل فصل قبل نیست که سیتی با اقتدار صدرنشین لیگ باشد و در این فصل، آن ها لیورپول را شانه به شانه خود می بینند.

این فشار رقابت برای جایگاه نخست، دلیلی بوده برای تزلزل سیتی در هفته های اخیر. به همین دلیل است که قهرمان رکوردشکن فصل گذشته اکنون با 4 امتیاز کمتر از لیورپول در رده دوم ایستاده است.

منچسترسیتی حالا زیر فشار

فوتبال تهاجمی و زیبای منچسترسیتی در فصل قبل که به نتیجه هم منجر شد، با رکوردهای مختلفی به ثمر نشست. آن ها با 108 گل زده و 100 امتیاز قهرمان مقتدر فوتبال انگلیس بودند. اگرچه سیتی به رکورد 100 امتیاز رسید و تا هفته آخر بردهای زیادی را کسب کرد ولی به واقع کورس قهرمانی در چنین روزهایی در فصل گذشته (یعنی در پایان نیم فصل اول) به اتمام رسیده بود.

این اتفاق موجب شد سیتی فشاری را بابت رقبا حس نکند و با خیالی راحت تر فوتبال مدنظرش را به اجرا بگذارد.

فصل گذشته سیتی پیش از شروع سال نو میلادی، لحظات سختی هم داشت، برد لحظات پایانی مقابل ساوتهمپتون و بورنموث، و پیروزی های سخت مقابل وستهم، وست بروم و هادرزفیلد، اگرچه با دشواری به دست آمد ولی کافی بود تا سیتی از رقبای خود فاصله گرفته و با آرامش به ادامه فصل بنگرد.

تفاوت بزرگ در این فصل این است که لیورپول و کلوپ تا به اینجا نه تنها قدم به قدم با سیتی پیش آمده اند بلکه از آن ها پیش هم افتاده اند. دو شکست در سه مسابقه اخیر در لیگ برتر، وقتی با فصل قبل مقایسه شود که سیتی تا میانه های نیم فصل دوم بدون شکست بود، همه و همه نشان از فشاری مضاعف روی سیتی و پپ است.

منچسترسیتی حالا زیر فشار

در سمت مقابل هاجسون 71 ساله، آن قدر تجربه کافی در فوتبال دارد که بداند هر تیمی قابل شکست است و می توان از نقاط ضعف حریف به آن ها ضربه زد. او در توضیحاتش بعد از پایان مسابقه هم عنوان کرد که به بازیکنانش گفته است که با تصور ارائه یک عملکرد خوب وارد زمین شوند و فکر نکنند که از قبل بازنده مطلق هستند. یاران هاجسون تقریباً با همان استراتژی لیون در مقابل منچسترسیتی، پای به مستطیل سبز گذاشتند و توانستند با تکیه بر شکل دهی ساختار دفاعی در مقابل حملات حریف و سرعت در ضدحمله، سیتی را زمین گیر کنند.

در عین حال می توان نکاتی فردی را هم راجع به منچسترسیتی اشاره کرد که در شکست های اخیر این تیم بی تاثیر نبوده است. کوین دی بروین در فصل جاری بارها و بارها به دلیل مصدومیت غایب بوده است، اگرچه برناردو سیلوا عملکرد خوبی را در این فصل به نمایش گذاشته ولی غیبت داوید سیلوا در 3-4 هفته اخیر احساس شده است.

ضمن این که نبود فرناندینیو نیز در این بازی مشهود بود، پپ در نبود هافبک برزیلی خود تصمیم گرفت از استونز در پست او استفاده کند که نتیجه هم نداد و در نیمه دوم از این تصمیم خود برگشت.

هر چه باشد به نظر می رسد مشکل سیتی بیشتر جنبه های روانی دارد.

انتهای پیام/