به گزارش پارس نیوز، 

بابک دین‌پرست شامگاه یکشنبه در نشست سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی و تولیدی استان البرز، اظهار کرد: سال گذشته 80 گزارش مستند برای رئیس‌جمهور ارسال و آقای روحانی دستورات لازم را داده‌اند، وزارت کشور در حوزه‌های مختلف ازجمله سیاسی، اجتماعی و یا اقتصادی این اختیار را دارد که ورود کرده و گزارش‌هایی را برای رئیس‌جمهور ارسال کند.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی نشان داده است که می‌تواند مقابل تحریم‌ها ایستادگی کند، گفت: سوء مدیریت‌ها در حوزه صنعت و تولید باید از بین رفته و مدیریت درست جایگزین شود در این صورت شاهد تحقق فرصت‌های شغلی خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور تأکید کرد: تعطیلی واحدهای تولیدی قابل‌قبول نیست، هیچ بانکی نمی‌تواند واحدهای تولیدی که در توسعه اشتغال نقش دارند را تعطیل کند.

دین‌پرست با اشاره به اینکه دشمن وضعیت اقتصاد ما را هدف قرار داده است، گفت: آن‌ها متوجه هستند که در حوزه نظامی نمی‌تواند با ما مقابله کند، رهبر انقلاب نیز بر پایداری اقتصاد برای مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان تأکیددارند .

وی با تأکید بر اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی تشکیل‌شده تا به شرایط درستی از حوزه صنعت و تولید برسیم، از برگزاری جلساتی با چهار اتاق کشور ازجمله اتاق بازرگانی و اتاق تعاون خبر داد.

سند رفع محرومیت استان سیستان به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به سفر اخیراً به استان سیستان و بلوچستان، گفت: در این سفر سندی برای رفع محرومیت‌زدایی از این استان تهیه و برای رئیس‌جمهور ارسال‌شده است.

دین‌پرست با اشاره به اینکه امسال دولت برای طرح رونق تولید اعتبار 30 هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده است، گفت: هزار و 997 واحد تولیدی در کشور موفق به جذب دو هزار و 632 میلیارد تومان شده‌اند .

وی همچنین تأکید کرد: 213 واحد تولیدی در استان البرز موفق به اخذ طرح رونق تولیدشده و مبلغ 614 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری به نرخ بیکاری و مقایسه این مهم در سال 96 و ۹۷، گفت: این نرخ از ۱۱.۵ درصد به ۱۲.۲ درصد رسیده است، در استان البرز نیز این آمار از ۱۳.۶ درصد به ۱۳.۸ درصد رسیده است .

دین‌پرست در خصوص اعتبارات طرح‌های اشتغال‌زایی نیز گفت: سهم استان البرز از این اعتبارات 157 میلیارد تومان بوده است که تاکنون 140 میلیارد تومان آن انعقاد قرارداد شده است .

وی در ادامه به ارسال گزارشی به رئیس‌جمهور در خصوص واحدهای تولیدکننده خودرو اشاره کرد و گفت: نرخ‌گذاری خودرو، تأمین اعتبارات و پرداخت مطالبات در این زمینه مدنظر بوده است تا به تولید داخلی دست‌یابیم و امیدواریم بیشتر مشکلات مربوط به قطعه سازان خودرو حل شود .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با این توضیح که امروز نامه‌ای با موضع رفع موانع تولید امضاشده تا به جلسه سران سه قوه ارسال شود، افزود: اکنون پیگیر مواردی در حوزه‌های واردات، بندرها، حمل‌ونقل جاده‌ای و نگهداری و ذخیره‌سازی کالاها هستیم .

جابه‌جایی 90 درصد کالاها از طریق جاده

دین‌پرست با اشاره به اینکه 90 درصد جابه‌جایی کالاها جاده‌ای و 10 درصد ریلی انجام می‌شود، گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار واحد تولیدی در کشور در تملک بانک‌ها هستند، سهم استان البرز بیش از 160 واحد و حدود 8 درصد کل این میزان است .

وی با تأکید بر اینکه همکاری دستگاه‌های استانی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره صنعتی مهم است، گفت: 93 پروژه نیمه‌کاره مهم در کشور وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری این تعداد حدود 87 هزار میلیارد تومان بوده است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در مورد رفع ممنوعیت شعاع 120 کیلومتری برای واحدهای صنعتی فعال استان البرز نیز گفت: با اداره محیط‌زیست این استان تعاملات لازم انجام‌ و گزارش کار ارائه شود .

دین‌پرست با تأکید بر اینکه بانک‌ها و هر دستگاهی که در راستای حمایت از بخش صنعت و واحدهای تولیدی در البرز همکاری نمی‌کنند به وزارت کشور معرفی شود، گفت: خودداری از اجرای قانون پذیرفته نیست، به‌عنوان نمونه بانک‌ها نمی‌توانند سرمایه واحدهای صنعتی را بلوکه کنند.

وی با تأکید بر اینکه کشور به حدود پنج میلیون قطعه لاستیک نیاز دارد، گفت: از این میزان حدود یک‌میلیون و 200 قطعه داخلی و مابقی خارجی است.

انتهای پیام/