به گزارش پارس نیوز،  البته خریدهای زمستانی همانند خریدهای تابستانی پرتعداد و داغ نیستند به این خاطر که در ابتدای فصل بازیکنان آزاد هستند و تیم ها برای جذب آنها با هم رقابت می کنند و گاهی برای ربودن یار پیشنهادات اغوا کننده می دهند اما در تعطیلات زمستانی همه بازیکنان خوب عضو باشگاه هستند و طبیعی است باشگاه ها حاضر به آزاد کردن بازیکنان خوب خود نباشند. البته این به معنی صفر شدن نقل و انتقالات زمستانی نیست بلکه باید به این نکته اشاره کرد تبادل بازیکن بین تیم ها بیشتر با توافق باشگاه ها همراه خواهد بود.

 

نقل و انتقالات زمستانی از 16 دی آغاز می شود و 28 روز ادامه خواهد داشت. یعنی 13 بهمن. بنا به گفته فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل و انتقالات این زمان تنها برای رسمی کردن قراردادها است و پیش از این باشگاه ها می توانند با بازیکنان مورد علاقه خود وارد مذاکره شوند و حتی تفاهم نامه امضاء کنند.

 

در روزهای اخیر خبرهای زیادی در خصوص نقل و انتقالات تیم های لیگ برتری منتشر شده است که هنوز هیچ کدام رسمی نشده است و همه منتظر هستند تا ببینند کدام تیم اولین خرید زمستانی را انجام می دهد. گفته می شود باشگاه تراکتورسازی با اکبر ایمانی هافبک دفاعی تیم صنعت نفت آبادان به توافق نهایی دست پیدا کرده است. هر چند این بازیکن برای حضور در تبریز باید از باشگاه صنعت نفت رضایت نامه بگیرد چون یک فصل و نیم دیگر با باشگاه قرارداد دارد. صحبت از حضور جباروف در استقلال است اما هنوز باشگاه این خبر را تایید نکرده است. ظاهرا باشگاه پرسپولیس هم روی یکی دو بازیکن سپاهان دست گذاشته است اما باشگاه سپاهان اعلام کرده به هیچ یک از بازیکنان کلیدی خود رضایت نامه نخواهد داد و شاید تنها بازیکنی که موفق به جدایی از این تیم شود جلال الدین علی محمدی است که به خاطر کومان و کیانی بازی نمی کند.

 

به نظر می رسد باشگاه شارلروا که در ابتدای فصل برای خرید امید نورافکن 120 هزار یورو به باشگاه استقلال پول داده با بازگرداندن این بازیکن به تیم قبلی اش موافقت کرده است. البته به صورت قرضی. به این خاطر که باشگاه استقلال پول خرید دائمی این بازیکن را ندارد و باشگاه بلژیکی هم حاضر شده است به طور موقت او را به استقلال برگرداند تا با بازی در این تیم پخته تر شود. آیا امید نورافکن اولین خرید زمستانی لقب خواهد گرفت؟ باید منتظر اظهار نظر باشگاه استقلال در این باره باشیم. باشگاه پرسپولیس هم البته بیشتر خریدهای خود را در تابستان انجام داد. در روزهای که پنجره تیم بسته بود. مهدی شریفی، مهدی ترابی و سروش رفیعی از جمله بازیکنانی هستند که در تعطیلات زمستانی حضور آنها در پرسپولیس قطعی خواهد شد.

 

رکود در نقل و انتقالات زمستانی لیگ برتر. این داغ ترین خبر اینروزهای فوتبال ایران است.