به گزارش پارس نیوز، تیم کاستیا در بیست و یکم جولای ۱۹۷۲ تاسیس شد که وارث پلاس اولترا بود. این تیم در دسته دو یا سه حضور داشت و به عنوان تیم پایه رئال مادرید محسوب می‌شد. فدراسیون اسپانیا در آن زمان اجازه نمی‌داد تیم‌ها از نام تجاری استفاده کنند و رئال مادرید، کاستیا را به عنوان تیم دوم خود ایجاد کرد. این تیم بازی هایش را در سیوداد دپورتیوو انجام می داد. پلاس اولترا یک شرکت امنیتی بود که نتوانست نامش را بر این تیم حفظ کند. کاستیا از لیگ دسته سه فوتبال خود را آغاز کرد اما در سال ۱۹۷۸ توانست به دست دو صعود کند. در آن سال ها تیم جوانان رئال مارید بازیکن های بزرگی را به تیم اصلی می داد. یکی از دلایلش خوب کار کردن این تیم بود و همچنین در آن زمان هنوز قانون بوسمن وجود نداشت. این موضوع باعث شده بود فرصت بیشتری برای همه به وجود آید.

از آن تیم بازیکنانی همچون کاماچو، سن خوسه، رینکن، ماگدالنو، گارسیا کورتس، سابیدو، ایسیدرو، ویتوریا، ارناندس خارج شدند. به آن تیم لقب "گارسیایی ها" داده شد که توانستند در سال ۱۹۸۱ به فینال جام اروپا برسند. با این حال یک گروه فوق العاده دیگری این تیم داشت که از بازیکنان قد بلند، سریع و باهوشی برخوردار بود که شوت های از راه دور خوبی می زدند. آن ها توانستند به جایگاه های بالاتری صعود کنند. جام حذفی  آن سال اجازه داد این تیم از هر جهت بدرخشد. کاستیا ابتدا اکسترمادورا را شکست داد، سپس آلکورکن را کنار زد و برابر راسینگ سانتاندر پیروز شد. پس از آن بازی های سخت فرا رسید. اتلتیک بیلبائو حریف این تیم در مرحله یک هشتم نهایی بود. همه فکر می کردند این ماجراجویی در این مرحله پایان خواهد یافت. در آن زمان در اتلتیک دنی، آرگوته، گویکوتکسئا، ویار و... بازی می کردند. بازی در سانتیاگو برنابئو بدون گل تمام شد اما کاستیا توانست در سن مامس ۲ بر یک پیروز شود. این برد یک اتفاق عجیب محسوب می شد و باعث شد کاستیا در مرحله بعد با رئال سوسیدا که در لالیگا با رئال مادرید رقابت داشت رو به رو شود. سوسیداد تا هفته بیست و هفتم صدرنشین بدون شکست لالیگا محسوب می شد. یک نتیجه باورنکردنی دیگر رقم خورد. کاستیا در زمین حریف ۲ بر یک شکست خورد اما توانست در برنابئو با دو گل برابر سوسیداد پیروز شود و به دور بعد صعود کند. این نتیجه فوق العاده بود. در نیمه نهایی کاستیا برابر اسپورتینگ خیخون قرار گرفت، تیمی که در آن سال ها یک رقیب قدرتمند برای رئال مادرید محسوب می شد و بهترین سال های دوران خود را سپری می کرد. کاستیا در دیدار رفت ۲ بر صفر شکست خورد و همه تصور می کردند این تیم دیگر حذف شده است. با این حال تیم دوم مادرید نتیجه خارق العاده دیگری کسب کرد و با چهار گل اسپورتینگ را شکست داد. از طرفی رئال مادرید توانست اتلتیکومادرید را شکست دهد تا فینال بین مادرید و مادرید برگزار شود. قرار بود مادرید بزرگ به مصاف مادرید کوچک برود.

در فینال تیم اول مادرید با استرس بیشتری بازی می کرد. آن ها برابر تیم تحسین شده ای رقابت می کردند. کاستیا بالاخره مغلوب شد و مادرید ۶ بر یک تیم دوم خود را شکست داد. بازیکنان رئال مادرید به نحوی پس از گل ها خوشحالی می کردند که انگار دروازه بارسلونا یا اتلتیکو را باز کرده بودند.

با این حال عملکرد فوق‌العاده کاستیا یک پاداش برای آن‌ها به همراه داشت و اتفاقی به یادماندنی برای این تیم محسوب می‌شد. کاستیا اجازه یافت در جام برندگان اروپا شرکت کند. این در حالی بود که رئال مادرید در آن سال قهرمان لالیگا نیز شده بود. از تیم رویایی کاستیا تنها گایگو توانست به ترکیب اصلی مادرید راه پیدا کند و سال ها برای این به میدان برود. آگوستین و پیندا به تیم نخست راه پیدا کردند اما نتوانستند موفق باشند. این در حالی بود که در لیگ دو مانند بیشتر هم تیمی هایشان موفق بودند.