به گزارش پارس نیوز، داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری دراین باره به سایت فدراسیون فوتبال می گوید: هیچ داوری حق ندارد به دلیل اشتباهاتی که در مسابقات رخ می دهد، از تیم ها عذرخواهی کند. همانطور که کمیته و دپارتمان داوران مسئولیت چیدمان داوری را برعهده دارند، مطمئنا اگر اشتباهی نیز در بازی ها اتفاق بیفتد از طریق سایت رسمی فدراسیون آن را اعلام خواهند کرد.

 

وی در ادامه درباره اینکه در برخی از رسانه ها مطرح شده داوران لیگ برتر به دلیل عملکرد ضعیف به دسته یک سقوط می کنند، گفت: این هجمه ای که علیه داوران در رسانه ها مطرح شده است، به هیچ عنوان صحت ندارد. اگر داوری اشتباه قضاوت کرده باشد طبق آیین نامه با او رفتار خواهیم کرد و بالعکس آن اگر داوری عملکردش در بازی مثبت باشد، مورد تشویق قرار می گیرد.

 

رفعتی در پایان افزود: اشتباهات داوری جزئی از بازی است.  تلاش می کنیم این اشتباهات را به حداقل برسانیم. ما اشتباهات داوران مان را تایید می کنیم و باید آن ها را کاهش دهیم. برای این داوران کلاس های توجیهی برگزار می کنیم تا متوجه اشکالات خود بشوند و در قضاوت های بعدی خود آن را اصلاح کنند.

 

داوود رفعتی در حالی عذرخواهی داوران را ممنوع اعلام کرده است که عذرخواهی در فرهنگ فوتبال حرفه ای مرسوم است و عذرخواهی داور از همه مهمتر فضای فوتبال را تلطیف می کند.

 

آخرین باری که یک داور به خاطر قضاوت اشتباه عذرخواهی کرده بود رحیم شاهین کمک داور بازی با استقلال بود که با پرچم اشتباه گل صحیح استقلال را مردود اعلام کرد.

 

داوود رفعتی روز گذشته هم درمصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال گفته بود قضاوت ها در نیم فصل نخست قابل دفاع و خوب بوده است. در حالی که به نظر می رسد این فصل بیش از همه فصول شاهد اشتباهات داوری در لیگ برتر بودیم. به طوریکه همه تیم ها از اشتباهات داوری سود برده اند و متضرر شده اند. دیدید که در جدول تنظیم شده از سوی برنامه 90 همه تیم ها در اشتباهات داوری حضور داشتند. یعنی هم سوت های اشتباه به ضرر آنها زده شد و هم سوت هایی که به سود آنها بود.

 

از همه مهم تر عذرخواهی در فوتبال چیزی از داور یا مدیر یا هر کسی که صاحب سمت است کم نمی کند. حتی در کشورهای توسعه یافته شاهد این هستیم که عذرخواهی به صورت یک فرهنگ در آمده است و این فرهنگ حتی در بین مدیران بالادستی هم به خوبی جا افتاده است