به گزارش پارس نیوز، این فصل فوتبال جهان (۲۰۱۸) در حال پایان است و در طول این ۱۲ ماه مربیان کروات موفق شدند افتخارات زیادی کسب کنند. از نایب قهرمانی در فینالجام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، صعود به فینال آسیا تا فینالیست شدن همراه با العین امارات در جام باشگاه‌های جهان.

در آسیا، تیم فوتبال پرسپولیس ایران موفق شد با هدایت برانکو ایوانکوویچ به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد، اما در ۲ بازی آخر مقابل کاشیما آنتلرز ژاپن نتوانست به پیروزی برسد و به مقام نایب قهرمانی قاره کهن بسنده کرد. اما این مربی به غیر از آسیا در ۲ فصل لیگ برتر قهرمان شد و توانست درآمد و افتخارات زیادی را برای تیم سرخپوش پایتخت ایران کسب کند.

از سویی دیگر زلاتکو دالیچ، سرمربی کنونی تیم ملی کرواسی که قرار بود از العین امارات به استقلال ایران بپیوندد، در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ فوق العاده عمل کرد و همراه با شاگردانش به فینال بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال رسید، اما در بازی پایانی مغلوب خروس‌ها (لقب تیم ملی فوتبال فرانسه) شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید. پس از پایان مسابقات جام جهانی، کولیندا گرابار-کیتاروویچ (رئیس جمهور کرواسی) از تمامی بازیکنان تیمش تشکر و نتایج آن‌ها را خارق العاده وصف کرد.

زوران مامیچ که در سال ۲۰۱۷ جایگزین دالیچ در العین امارات شد، کسب نتایج درخشان با چشم‌ها (لقب العین امارات) را ادامه داد و در حالی که به عنوان میزبان در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان شرکت کرده بودند، موفق شدند از سد "اسپرانس" تونس و ریورپلاته آرژانتین بگذرند و در تاریخ فوتبال آسیا افتخارآفرینی کنند.

العین که رقیب نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ محسوب می‌شود، در بازی فینال باید به مصاف یکی از ۲ تیم رئال مادرید اسپانیا یا کاشیما آنتلرز ژاپن برود و اگر بتواند مقابل حریفش به پیروزی برسد به نخستین تیم آسیایی تبدیل می‌شود که موفق شده به قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان برسد.

العین امارات در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های استقلال ایران، الهلال عربستان و الدحیل قطر همگروه است.