به گزارش پارس نیوز، حسین کعبی درباره تصمیمش برای خداحافظی از دنیای بازیگری گفت: می توانستم هنوز بازی کنم. با این کار راه را برای جوان ها باز کردم. علی کریمی گفت دوست داشتم پیش من باشی و با خاطره خوش فوتبال را کنار بگذاری. ممنون علی کریمی هستم. دوست نداشتم حرف و حدیث برایم در بیاورند. هرچند که در این چند سال مرا متهم به دوپینگ و پارتی و هر حاشیه ای کردند.

وی که با «تهران ورزشی» صحبت می کرد، ادامه داد: من ۹۴ بازی در تیم ملی داشتم. سرم بالا است و با خیال راحت با علی کریمی کار مربیگری را شروع می کنم. من «آتویی» در فوتبال به هیچکس ندادم. منظورم از هیچکس چند نفری هستند که همه آنها را می شناسند. کار خودم را انجام دادم و به حواشی کاری ندارم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و تیم سپیدرود در خصوص حسرت هایش در فوتبال یادآور شد: اگر حسرتی هست بیان نمی کنم. همین که سالم هستم یک دنیا برایم ارزش دارد. حسرتی برایم نمانده است. هرچه از خدا خواستم سر راهم گذاشت و گفت اگر می توانی استفاده کنی بفرما.

کعبی در پاسخ به این سئوال که چطور شد یکباره تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت و اینکه از چه زمانی به این تصمیم فکر می کرد؟ گفت: در مورد این تصمیم فکر نمی کردم. سه روز پیش علی کریمی با مدیرعامل باشگاه سپیدرود صحبت کرده بود که حسین روی نیمکت کنار باشد. من در این مدت هم روی نیمکت کنار علی به او کمک می کردم چون وظیفه ام بود. اخلاق علی کریمی را می دانم و به آن عادت دارم. شاید در سه دقیقه تصمیم گرفتم که با علی کریمی کار کنم. آرزوی هر آدمی است که جای من باشد و با علی کریمی کار کند. خیلی از دوستانم از اینکه فوتبال را کنار گذاشتم ناراحتند ولی گفتم با عزت فوتبال را شروع کردم و با عزت به اتمام رساندم.

وی در خصوص اینکه آیا در مدت حضورش در فوتبال از فردی آزرده شده است، گفت: حرف زیاد است از جمله اقدامات اخیر کی روش و دستیارش که به خبرنگاران حمله کرد. تیم ملی برای مملکت ما است. بایدحمایت کنیم تا این تیم در آسیا نتیجه بگیرد. کی روش به تمام مربیان بی احترامی کرده است ولی حالا که به روزهای سخت رسیده از آنها حلالیت خواسته است. تیم ملی مهم است نه کی روش و دستیارانش. چرا کی روش در پیام آخرش اسم تمام مربیان را به جز کریمی و برانکو می آورد؟ این کار مرا اذیت می کند. چرا کی روش از روز اول به لیگ ما احترام قائل نبود و به ورزشگاه ها نمی آمد. چرا بازی فینال آسیا به ورزشگاه نیامد.