به گزارش پارس نیوز، 

سپاهان نیم فصل اول را با عنوان قهرمانی به پایان رساند تا پس از سه فصل پر فراز و نشیب، با حضور امیرقلعه نویی آرامش به تیم و باشگاه بازگردد.

البته آنها اگرچه به همراه پرسپولیس توانستند رکوردی بی نظیر در تاریخ رقابت های لیگ برتر ثبت کنند و اولین تیم هایی لقب بگیرند که کارشان را بدون شکست در نیم فصل اول تاریخ رقابت های لیگ برتر خاتمه می دهند، اما برای ادامه همین روند و تکرار قهرمانی نیم فصل در پایان فصل که هدف اصلی امیرقلعه نویی به شمار می رود، نیاز به پوشش نقاط ضعف تیم دارند که طی نیم فصل اول در شاکله تیمی آنها دیده شد.

خط دروازه؛ مطمئن و بدون تغییر

پیام نیازمند طی نیم فصل اول نمایش های بسیار خوبی داشت تا خیال امیرقلعه نویی را از بابت خط دروازه اش راحت کند؛ پس خریدی هم در این پست برای طلایی پوشان متصور نخواهیم بود. نیازمند اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد و قطعا این حضور می تواند سبب افزایش اعتماد به نفس این بازیکن هم بشود.

خط دفاعی؛ نیاز به ترمیم دارد

سپاهان در دو پست دفاع چپ و راست سه بازیکن باتجربه در اختیار دارد که طی نیم فصل اول هم توانستند، نظر مثبت امیرقلعه نویی را جذب کنند. سعید آقایی در پست دفاع چپ و حسن جعفری و محمد ایران پوریان در پست دفاع راست برای طلایی پوشان در برهه های مختلف فصل بازی کردند و حضور جعفری باعث شد تا مصدومیت ایران پوریان که بیش از یک ماه طول کشید، به چشم نیاید. البته در پست مدافع چپ، امیرقلعه نویی گاها تغییراتی ایجاد می کرد و در دو بازی هم از مهرداد محمدی در پست دفاع چپ استفاده کرد، با این حال مرور آمار آقایی، ایران پوریان و جعفری که به ترتیب 4، 3 و 1 پاس گل ارسال کرده اند، نشان می دهد، دغدغه اصلی امیر قلعه نویی در کناره ها نیست و او باید قلب خط دفاعی اش را ترمیم کند.

در میان 5 تیم مدعی بالای جدول، تنها تراکتورسازی تعداد گل های خورده بیشتری از سپاهان دارد؛ آنها 14 گل دریافت کرده اند و سپاهان 12 گل. این در حالی است که پرسپولیس، استقلال و پدیده به ترتیب تنها 6، 6 و 8 گل دریافت کرده اند. جدول فشرده لیگ برتر این پیام را برای امیرقلعه نویی و کادرش به همراه داشته که برای ادامه ماندن در کورس مدعیان، باید برای تقویت بخش تدافعی خود چاره ای بیاندیشیند و احتمالا یک مدافع در پنجره زمستانی به سپاهانی ها اضافه خواهد شد.

سیاوش یزدانی، عزت پوزقاز، خالد شفیعی، ایران پوریان و سعید آقایی روی هم رفته طی نیم فصل 8 گل زده اند ولی نباید فراموش کرد که طی سه فصل اخیر تیمی توانسته قهرمان لیگ فیزیکی ایران شود که بهترین خط دفاعی را به خود اختصاص داده.

هافبک تدافعی و تهاجمی

سپاهان در این دو بخش با توجه به سیستم مورد استفاده امیرقلعه نویی و نگاهی که به فوتبال دارد، یکی از کامل ترین تیم های لیگ به شمار می رود. حضور مهدی کیانی، حامد بحیرایی، محمد کریمی، ولادیمیر کومان، جلال علی محمدی و بازگشت میلاد سرلک و به خصوص رسول نویدکیا که شرایط بهتری برای این تیم در نیم فصل دوم رقم خواهند زد، سبب می شود تا سرمربی سپاهان در این پست هم مانند خط دروازه دغدغه ای نداشته باشد. البته جدایی احتمالی حتی یکی از بازیکنانی که ذکر شد، می تواند شرایط را تغییر دهد و قلعه نویی برای جایگزینی اقدام خواهد کرد.

وینگر چپ و راست؛ نیاز مبرم قلعه‌نویی

مهرداد محمدی و ساسان انصاری دو بازیکنی بودند که در اکثر دقایق نیم فصل اول رقابت ها، وظیفه بازی در دو پست وینگر چپ و راست سپاهانی ها را برعهده داشتند، با این حال همواره خط محرومیت و مصدومیت در فوتبال وجود دارد و این یعنی امیرقلعه نویی حداقل به یک وینگر دیگر نیاز خواهد داشت؛ بازیکنی که قدرت کسب برتری در نبردهای تن به تن را داشته باشد و ارسال های خوبی هم داشته باشد. طی نیم فصل اول گاها از سجاد شهباززاده در پست وینگر استفاده شد؛ این تصمیم اگرچه می توانست، قدرت تمام کنندگی سپاهانی ها را با نزدیک شدن این بازیکن به خط دروازه بیشتر کند ولی از قدرت موقعیت سازی آنها می کاست و همین نقصان، دلیلی بر اضافه شدن حداقل یک بازیکن در این پست به جمع سپاهانی ها خواهد بود.

مهاجم هدف؛ یکی برای جانشینی کی‌روش

محرومیت استنلی کی روش در دو دیدار برابر پدیده و استقلال خوزستان، دردسر زیادی برای امیرقلعه نویی ایجاد کرد. در مقابل پدیده،  طلایی پوشان اگرچه برنده بازی شدند ولی عدم حضور بازیکنی که قدرت حفظ توپ بالا داشته باشد، سبب شد تا 15 دقیقه پایانی تحت فشار شدید شاگردان یحیی گل محمدی قرار بگیرند و در دیدار برابر استقلال خوزستان هم این مشکل به شکل حادتری دیده شد؛ جایی که قلعه نویی مجبور شد برای افزایش قدرت در بخش تهاجمی تیمش از خالد شفیعی و عزت پورقاز استفاده کند ! البته حضور سجاد شهباززاده که پست اصلی اش مهاجم هدف است، می تواند برنامه دوم امیرقلعه نویی باشد ولی با توجه به اینکه حضور شهباززاده در میانه میدان با روش مورد نظر امیرقلعه نویی جواب داده، به احتمال فراوان شاهد حضور یک مهاجم دیگر در ترکیب سپاهانی ها خواهیم بود؛ مهاجمی که شاید خصوصیاتی نزدیک به استنلی کی روش داشته باشد.

انتهی پیام/