به گزارش پارس نیوز، 
ظاهراً استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها از دریافتی‌های هم خبر دارند. از دیروز برای همه این سؤال به وجود آمده که آیا استقلالی‌ها واقعاً به جای پول، ماشین گرفته‌اند؟
 
استقلالی‌ها ماشین گرفته‌اند یا حواله؟!
 
به گزارش خبرورزشی، سال گذشته وقتی آبی‌ها قصد تحریم تمرین را به خاطر مسائل مالی داشتند، عمده اعتراض‌شان این بود که چرا در پرسپولیس پول هست، ولی در باشگاه آن‌ها نه؟ وقتی از یکی از بازیکنان این تیم پرسیدیم مگر شما خبر دارید در باشگاه پرسپولیس چه می‌گذرد، لبخندی زد و گفت: «مگر می‌شود خبر نداشته باشیم؟ به هر حال اکثر ما بازیکنان رفیق هستیم.
مسئولان باشگاه ما هم خبر دارند در آنجا چه می‌گذرد. اسپانسر هر دو باشگاه مشترک است. حالا سؤال ما اینجاست اگر پول برای پرسپولیس هست چرا برای ما نیست؟» در دو، سه سال گذشته حساسیت در این زمینه زیاد بوده است. بار‌ها همین اعتراض را پرسپولیسی‌ها کرده‌اند، با این عنوان که چرا در استقلال پول هست و در باشگاه آن‌ها نیست؟
 
مثلاً مردادماه سال ۹۶ محسن مسلمان بعد از بازی فولاد به انتقاد از مسئولان باشگاهش پرداخت و درباره قرارداد‌های استقلالی‌ها گفت: «قرارداد من در این دو سال گذشته به ترتیب ۹۰۰ و ۹۵۰ میلیون تومان بوده که با آپشن در حدود یک و نیم میلیارد می‌شود، اما استقلال یک میلیارد و ۷۰۰ برای رضایتنامه شجاعیان و یک میلیارد و ۵۰۰ هم به خود او می‌پردازد. چطور حقوق ما را نمی‌دهند؟ فقط می‌توانم بگویم ما برای خیریه بازی می‌کنیم!»

بعد از او مهدی طارمی هم دست به افشاگری زد: «۵۰، ۶۰ درصد از آپشن قرارداد‌های ما پرداخت نشده این در حالی است که استقلالی‌ها یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد بسته بودند. چطور بازیکنان استقلال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قرارداد می‌بندند، اما ما باید ۹۵۰ میلیون تومان قرارداد ببندیم؟»

استقلالی‌ها همان زمان سریعاً به مصاحبه طارمی و مسلمان واکنش نشان دادند. پندار توفیقی، معاون وقت استقلال، فردای آن روز اعلام کرد در استقلال قرارداد میلیاردی ندارند، ولی چندی بعد، خود او اعتراف کرد قرارداد کاوه رضایی و استقلال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون بوده است.
 
بدین ترتیب مشخص شد پرسپولیسی‌ها به طور دقیق از رقم قرارداد‌ها و آپشن‌های بازیکنان رقیب خود اطلاع داشتند و حتی از آن به عنوان اهرمی برای تحت فشار قرار دادن باشگاه استفاده می‌کردند.
 
همین هفته قبل، خبرورزشی تیتر یک خود را به اعتراض پرسپولیسی‌ها نسبت به میزان دریافتی آبی‌ها اختصاص داد. آن روز کسی این خبر را جدی نگرفت، ولی با حرف‌هایی که بازیکنان پرسپولیس بعد از دیدار با پدیده زدند، مشخص شد خبر کاملاً صحت داشته است. شجاع خلیل زاده در این باره با کنایه گفت: «ما ۵۰ درصد قرارداد خود را دریافت کردیم و ما هستیم که ماشین گرفتیم!» علیرضا بیرانوند هم اضافه کرد: «چند بازیکن استقلال صددرصد پول خود را و به تازگی ماشین گرفته‌اند!»

ماشین یا حواله؟
از دیروز برای همه این سؤال به وجود آمده که آیا استقلالی‌ها واقعاً به جای پول، ماشین گرفته‌اند؟ اگر این اتفاق هم افتاده باشد همه بازیکنان تیم از آن خبر ندارند و شاید باشگاه مخفیانه به بعضی بازیکنان ماشین داده است. دیروز وقتی از یکی از بازیکنان استقلال در این باره سؤال کردیم که آیا خودرو گرفته‌اید؟ مکثی کرد و پاسخ داد: «شاید منظورشان حواله ایرانسل است که امسال گرفتیم.
 
آن حواله ماشین نبود بلکه نقدش کردیم.» از یکی دیگر از بازیکنان استقلال در این باره پرسیدیم که امسال ماشین گرفته‌اند و دریافتی‌شان چقدر بوده؟ پاسخ داد: «ماشین کجا بود؟ بعد از چند وقت باشگاه هفته گذشته به هر کدام از ما ۵ درصد پول داد. رقمی هم نبود. ما در استقلال مشکل مالی داریم و هیچ‌کس ۵۰ درصد پول نگرفته است.»

بعد از کنکاش متوجه شدیم حداکثر دریافتی‌ها در استقلال بین ۳۷ تا ۴۰ درصد بوده است. نیم‌فصل هم به تازگی برای آبی‌ها به پایان رسیده و توقع‌شان این بوده که باشگاه ۵۰ درصد مطالبات‌شان را بپردازد. به همین خاطر از حالا پیگیر هستند تا در تعطیلات بخش دیگری از پول خود را بگیرند و به قول خودشان به زخمی بزنند.

انتهای پیام/