به گزارش پارس نیوز، قرار است فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، امروز (یکشنبه) اعلام شود تا شاگردان کی روش با حضور در قطر و برگزاری ۳ دیدار تدارکاتی با لبنان، فلسطین و قطر آماده حضور در بازی‌های جام ملت‌ها شوند.

چندی پیش کی روش، سرمربی پرتغالی تیم ملی، اسامی ۳۵ بازیکن ابتدایی را برای حضور در امارات اعلام کرد که از تیم صدرنشین وقت لیگ برتر (پدیده مشهد) بازیکنی حضور نداشت و از ۳ تیم نخست جدول، تنها ۵ بازیکن (پیام نیازمند، سعید آقایی، علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و علی علیپور) حضور داشتند که به نظر می‌رسد در فهرست ۲۳ نفره پایانی، فقط حضور بیرانوند قطعی است.

شیوه انتخاب بازیکنان و ملاک کی روش سبب اعتراض یحیی گل محمدی شد و او در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال تهران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد، کی روش باید درباره ملاک انتخاب بازیکنان و ... توضیح دهد، زیرا بازیکنانی که مصدوم هستند یا در تیم شان بازی نمی‌کنند، دعوت می‌شوند و از سویی دیگر بازیکنان تیم ما که درخشش خوبی داشتند، در تیم ملی حضور ندارند.

البته باید بدانید، مسئولان فدراسیون فوتبال پیش از اعلام ۳۵ بازیکن نهایی، مدارک و روادید (پاسپورت) مرتضی منصوری، مدافع ۲۸ ساله پدیده مشهد را گرفتند، اما این بازیکن به تیم ملی دعوت نشد تا پدیده لیگ بدون نماینده در تیم ملی باشد.

منصوری در این فصل لیگ برتر برای پدیده در بیشتر بازی‌ها به صورت ثابت بازی کرد و یکی از مهره‌های تاثیرگذار این تیم محسوب می‌شود.

جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات از ۱۵ دی در دوبی آغاز و شاگردان کی روش در نخستین بازی گروه D، هفدهم دی به مصاف یمن می‌روند.