به گزارش پارس نیوز، هفته هفدهم لیگ‌ دسته یک از روز شنبه با انجام هفت بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین بازی‌ها، گل‌ریحان البرز میهمان گل‌گهر سیرجان است و سرخ‌پوشان پاکدشت از آلومینیوم اراک پذیرایی خواهد کرد. در جدول رقابت‌ها سه تیم شانس قهرمانی در نیم فصل را دارند. سرخ‌پوشان پاکدشت که صدرنشین رقابت‌هاست و با ۲۹ امتیاز جایگاه اول را به خود اختصاص داده است و تیم‌های گل‌گهر سیرجان و مس کرمان با ۲۷ امتیاز که به ترتیب در رده‌های دوم و چهارم قرار دارند.  در این هفته مس رفسنجان و شاهین شهرداری بوشهر استراحت دارند و بازی انجام نخواهند داد. پس شاهین شهرداری بوشهر با این که با ۲۷ امتیاز در رده سوم قرار دارد، شانسی برای قهرمانی در نیم‌فصل نخواهد داشت.

برنامه هفته هفدهم لیگ دسته یک به شرح زیر است:

شنبه ۲۴ آذر

گل‌گهر سیرجان – گل‌ریحان البرز ساعت ۱۴:۰۰

تیم دوم جدول رقابت‌های لیگ دسته یک با ۲۷ امتیاز از تیم تازه از بحران خارج شده گل‌ریحان پذیرایی می کند. گل‌گهر در صورت تزلزل بقیه رقیبان با پیروزی در این بازی می‌تواند صدرنشین این رقابت‌ها در نیم‌فصل اول شود. در طرف مقابل گل‌ریحان البرز با پیروزی در این بازی خارج از خانه می‌تواند خود را در جمع مدعیان لیگ‌ یک برای نیم فصل دوم نگه دارد. آخرین تقابل این دو تیم در رقابت‌های جام حذفی با نتیجه دو بر دو به پایان رسیده است.

 

بادران تهران – مس کرمان ساعت ۱۴:۰۰

بادران تهران در حالی به مصاف مس کرمان می‌رود که با ۲۰ امتیاز در رده هشتم قرار دارد و باید برای موفقیت در نیم‌فصل دوم شرایط بهتری از خودش نشان دهد. مس کرمان نیز با ۲۷ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و با پیروزی در این بازی به قهرمانی در نیم‌فصل اول امید دارد. مس کرمان و سرمربی‌اش که مثل تیم‌های لیگ‌برتری از عملکرد داوری ناراضی هستند، برای پایان دادن خوش نیم‌فصل اول به این برد احتیاج دارند. این دو تیم تا به‌حال چهار بازی انجام دادند که یک بار بادران و یک بار مس کرمان موفق به پیروزی شده‌اند و دو بازی با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

 

سرخ‌پوشان پاکدشت – آلومینیوم اراک ساعت ۱۴:۰۰

شاگردان فرهاد کاظمی که بیش‌ترین شانس برای قهرمانی در نیم‌فصل اول لیگ یک را دارند، برای رسیدن به این هدف باید از سد آلومینیوم اراک بگذرند. آلومینیومی‌ها که با رفتن محمد ربیعی از این تیم در شرایط بلاتکلیفی به سر می‌برد و حتی طبق شنیده‌ها امکان بازگشت محمد ربیعی به این تیم وجود دارد برای باقی ماندن در نیمه بالای جدول باید از این بازی امتیاز کسب کند.

 

شهرداری تبریز – قشقایی شیراز ساعت ۱۴:۰۰

مصاف دو تیمی که با وجود اختلاف امتیاز زیادی که دارند، جایگاه‌شان در جدول به هم نزدیک است. قشقایی شیراز با ۲۲ امتیاز در رده هفتم قرار دارد و شهرداری تبریز با ۱۴ امتیاز در جایگاه نهم قرار دارد. شهرداری تبریز برای این که آخر فصل را با همین جایگاه به پایان ببرد به دنبال سه امتیاز خانگی این بازی است و قشقایی شیراز هم برای باقی ماندن در نیمه بالای جدول و امیدواری به نیم‌ فصل دوم پا به میدان می‌گذارد.

 

فجرسپاسی – شهرداری ماهشهر ساعت ۱۴:۰۰

مصاف تیم یازدهم و دوازدهم جدول رقابت‌های لیگ آزادگان. هر دو تیم تا این‌جای کار ۱۳ امتیاز کسب کرده‌اند و در صورت پیروزی در این بازی و تزلزل حریفان می‌توانند تا رده نهم جدول بالا بیایند. در دو تقابل اخیر این دو تیم یک برد نصیب فجر سپاسی شده است و یک بازی یا نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

 

ملوان – نود ارومیه ساعت ۱۴:۰۰

در این بازی که در ورزشگاه تختی بندرانزلی برگزار می‌شود، ملوان به دنبال این است که ورزشگاه خانگی خود موفق شود تا با پبروزی در این بازی با دو رقمی کردن امتیازاتش نیم فصل را به پایان ببرد. در مقابل تیم نود ارومیه با چهارده امتیاز در جایگاه دهم قرار دارد و می‌تواند با این پیروزی در صورت تزلزل شهرداری تبریز خود را یک پله بالاتر بیاورد.

 

کارون اروند خرمشهر – خونه به خونه ساعت ۱۴:۳۰

آخرین بازی نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ‌ آزادگان با رقابت دو تیم کارون اروند خرمشهر و خونه به خونه بابل برگزار می‌شود در حالی که هر دو تیم در نیم فصل اول شرایط خوبی را تجربه نکردند. کارون اروند با ۱۳ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و خونه به خونه با ۱۰ امتیاز در جایگاه پانزدهم قرار دارد. باید دید تقابل افاضلی و میثاقیان چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت.