به گزارش پارس نیوز، علی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره دیدار استقلال و پدیده که با تساوی بدون گل به پایان رسید، اظهار کرد: استقلال همانند پارسال که شفر تازه به این تیم آمده بود، باوجود اتفاقاتی که ابتدای فصل رخ داد، در حال حاضر روند صعودی طی می‌کند. با این بازیکنان مشخص بود که اول فصل چنین اتفاقاتی می‌افتد؛ چون موضوعی است که سه سال تکرار شده و استقلال امتیازات مهمی از دست داده اما در نیم فصل دوم راهش را پیدا می‌کند. در حال حاضر استقلال بازیکنان اصلی‌اش را شناخته و مقابل پدیده که جزو تیم‌های خوب است، بازی قابل قبولی انجام داد و می‌توانست برنده بازی باشد. البته اگر خوش‌شانس بود و از نظر روحی و روانی آماده بود چون پدیده را برای استقلال بزرگ کرده بودند. در هر صورت هرچه باشد پدیده است و هنوز شخصیت تیم‌های بزرگ را ندارد.

او درباره عملکرد داوری در این بازی و این که گفته می‌شود داوری‌ها به سمت یک تیم خاص است، گفت: به نظرم حساسیت‌ها بالا رفته که به خاطر اشتباهاتی است که در هر بازی به صورت سهوی رخ می‌دهد. در هر صورت زمانی که استقلال برای نزدیک شدن به صدرجدل تلاش می‌کند و گلی که زده را از آن می‌گیرند، باعث می‌شود که چنین صحبت‌هایی مطرح شود وگرنه اشتباهات داوری همیشه وجود دارد و آقای فغانی و دیگر داوران می‌دانند که عملکردشان زیرنظر است. آن‌ها می‌دانند اگر اشتباهی کنند فردا درباره آن در فضای مجازی، رادیو و تلوزیون صحبت می‌شود. خیلی بعید است که داور خودش را برای رنگ قرمز و آبی خراب کند. با این حال باید اشتباهات کم‌تر شود چون وقتی اشتباهات به نفع یک تیم رخ بدهد باعث می‌شود که حرف و حدیث ایجاد شود.

این بازیکن پیشین باشگاه استقلال درباره ورود سیستم VAR به فوتبال ایران تصریح کرد: این تکنولوژی در ایران خیلی نیاز است چون در اروپا حتی اگر داور ۱۰۰ درصد هم اشتباه کرده باشد، فشار و هجمه ایجاد نمی‌شود ولی در ایران اگر اشتباهی رخ دهد تا سال‌ها درباره آن صحبت می‌شود. سیستم VAR بسیار لازم است چون مردم ما احساسی هستند و با یک اشتباه به داوران بدگمان می‌شوند.

موسوی در ادامه درباره عملکرد مارکوس نویمایر در ترکیب استقلال مقابل پدیده، توضیح داد: به نظرم نویمایر بازیکن بدی نیست ولی موقعی که به استقلال آمد، تیم پاشیده بود و وقتی در ترکیب قرار می‌گرفت فشار زیادی روی او بود. پارسال هم تیام و جپارف در قالبی آمدند که استقلال در تمام خطوط خوب بود و زود جا افتادند ولی امسال این‌طور نبود با این حال نویمایر کیفیت حرفه‌یی را دارد.

مهاجم سال‌های نه‌چندان دور استقلال در پاسخ به این سوال که آیا نظرش راجع به الحاجی گرو همانند نظری است که درباره نویمایر دارد، است، توضیح داد: گرو چیز خاصی نشان نداده است. بازیکن آفریقایی مانند هندوانه دربسته است. یا تنبل هستند یا یک مشکلی دارند. او نمایش دل‌نشینی نداشته است.

او درباره حواشی‌ای که گرو درگیر آن شده است و توجه زیادی به صحبت‌هایی که درباره او در فضای مجازی می‌شود، می‌کند، اظهار کرد: آن‌ها قبل از این که به ایران بیایند باید مشاور داشته باشند تا درجریان جو فوتبال ایران قرار بگیرند. این بازیکنان نباید با یک تشویق بالا بروند و خودشان را گم کنند و با یک فحش پایین بیایند و نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند. یکی از دلایلی که بهترین‌ بازیکنان هم نمی‌توانند در استقلال و پرسپولیس نتیجه بگیرند، به خاطر جوی است که در این دو باشگاه حاکم است.

علی موسوی در ادامه گفت‌وگویش با خبرنگاران درباره لزوم جذب بازیکن در نقل و انتقالات نیم‌فصل گفت: اگر استقلال برنامه‌ای برای موفقیت در لیگ قهرمانان دارد باید دو، سه بازیکن خوب جذب کند. استقلال با این تیم کار سختی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و برای موفقیت باید بازیکنان حرفه‌ای بگیرد. استقلال اگر بتواند از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند، کارش در مرحله دوم خیلی سخت است. تمام تیم‌های آسیایی بازیکنانش را نگه می دارند و آخر فصل دو بازیکن قوی‌تر جایگزین می‌کنند اما استقلال در این فصل یک تیم از دست داده و یک تیم جدید جذب کرده است. لیگ قهرمانان آسیا برنامه‌ریزی و تقویم دارد و نمی‌شود با فشار هوادار نتیجه گرفت. پرسپولیس با اما و اگرها توانست به فینال آسیا برسد اما سخت است که تیم‌های ایرانی بتوانند هرساله جزو برترین‌ها باشند.

این بازیکن پیشین استقلال درباره احتمال بازگشت جپارف به این تیم گفت: جپارف پارسال آمد و بازیکن بدی نبود اما استقلال در فصل گذشته خیلی تیم خوبی بود و این مساله به او کمک کرد تا موفق باشد. فصل گذشته استقلال یک دست و خوب بود. در حال حاضر هم جپارف به تیمی رفته که موفق هم نبوده و الان اگر بخواهد در قالب این تیم استقلال قرار گیرد، نمی‌تواند عملکرد خوب گذشته‌اش را داشته باشد. به نظرم با این که بازگشت جپارف به استقلال برای هواداران دلچسب است اما او نمی‌تواند مانند گذشته موفق باشد.

موسوی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا استقلال می‌تواند در نیم فصل دوم موفق باشد؟ اظهار کرد: استقلال روند رو به رشدش را شروع کرده و ۵۰ روزی که استراحت دارد بهترین فرصت است که روی کارهای تاکتیکی کار کند. شرایطی که بعد از پدیده به وجود آمده باید قبل از لیگ ایجاد می‌شد و ۵۰ روز قبل از لیگ بازیکنان استقلال مشخص می‌شدند نه این که در شروع لیگ، بازی‌های رسمی را ملاک بازی‌های تدارکاتی قرار دهند. در هر صورت من به شفر اعتقاد دارم و باید به او کمک کنیم چون سخت است با این وضعیت اقتصادی مربی خوب دیگری جایگزین او کنیم.