به گزارش پارس نیوز، 

حسین عسگری کارشناس داوری فوتبال و رئیس سابق کمیته داوران درباره عملکرد داوری بازی دو تیم استقلال و پدیده اظهار کرد: بازی حساسی بود. خدا نیم فصل دوم لیگ‌برتر را به خیر کند. با توجه به نزدیکی امتیازات در نیمه بالای جدول بازی‌های حساسی را شاهد خواهیم بود. آقای زاهدی فر داور باتجربه‌ای است و حدود ۵ سال است که در لیگ‌برتر سوت می‌زند و نکات خوبی در جابجایی و جایگیری دارد. اما در این بازی موفق نبوده است.

او ادامه داد: در دقیقه ۱۱ موقعیتی که برای پدیده به وجود می‌آید و پشت محوطه جریمه برای پدیده خطا اعلام می‌شود که باید بازیکن استقلال در این صحنه اخراج می‌شد، چون اگر خطا نمی‌کرد، بازیکن با دروازه‌بان استقلال تک به تک می‌شد که داور نتوانست درست تشخیص دهد. داور در این بازی نیز در بعضی از صحنه‌های کوچک نتوانست تصمیم‌گیری درستی داشته باشد.

عسگری در مورد گل استقلال که آفساید اعلام شد گفت: گل استقلال با توجه به چیزی که در دوربین دیدم درست بوده است و کمک داور در ارزیابی این صحنه دچار اشتباه شده است. تصمیم‌گیری درباره این مسائل سخت است، ولی کمک‌ داور باید در این صحنه‌ها ارزیابی درستی داشته باشد که وظیفه اش را به درستی انجام داده باشد.

رئیس سابق کمیته داوران درباره اخراج صیادمنش نیز خاطرنشان کرد: اگر اخطار دوم صیادمنش به عنوان اعتراض به سوت داور بوده که قطعا تصمیم داور درست بوده و باید از زمین بازی اخراج می‌شده، اما اگر کار صیادمنش به عنوان ادامه بازی بوده نمی‌توان تصمیم قطعی گرفت، چون باید در استادیوم بود و این صحنه را از نزدیک مشاهده نمود. در کل باید به تصمیم داور در این صحنه احترام گذاشت. اخراج یک بازیکن برای یک تیم سخت است، اما داور نبایدبه این مسائل کاری داشته باشد و رای خود را باید بدهد.

او در پایان گفت: اشتباهات داوری به ضرر هر دو تیم بوده و داور در این بازی عملکرد موفقی نداشته است.

انتهای پیام/