به گزارش پارس ، سید احمد رسولی نژاد در گفت وگو با فارس با اشاره به پیروزی تیم ملی مقابل لبنان و احتمال همراهی محمد عباسی وزیر ورزش در سفر تیم ملی به کره جنوبی اظهار داشت: صبح امروز جلسه ای را در نهاد ریاست جمهوری برای اهدای نشان دولتی به ۱۲ نفر در نهاد ریاست جمهوری برگزار کردیم اما فرصت نشد در این ارتباط با آقای عباسی صحبتی کنم اما بنده هم شنیده ام ایشان به همراه آقای سجادی معاون ورزشی در صدد سفر به کره جنوبی هستند تا در این دیدار حساس همراه ملی پوشان باشند.

معاون حقوقی امور مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در خصوص پیروزی تیم ملی کشورمان مقابل لبنان و دیدار حساس هفته آینده مقابل کره جنوبی گفت: امروز یک وظیفه ملی است که از تیم ملی حمایت کنیم و مردم کشورمان خیلی امیدوار هستند تا تیم ملی بار دیگر به جام جهانی صعود کند. شرایط تیم ملی هم به گونه ای است که هر حالتی ممکن است برای تیم ملی رقم بخورد، اینکه اول، دوم یا حتی سوم شویم هم وجود دارد.

وی افزود: نتیجه مسابقه ازبکستان و قطر هم بسیار مهم است و من شنیده ام این بازی همزمان با بازی تیم ملی خواهد بود و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است به خاطر اینکه بنا به اختلاف زمانی ای که ازبکستان با کره دارد اگر قرار بود بازی تیم ملی مقابل کره قبل از دیدار ازبکستان و قطر باشد نگرانی هایی را ایجاد می کرد چرا که احتمال تبانی ازبکستان و قطر وجود دارد. نکته دوم این است که ازبکستان در خانه خودش به مصاف قطر می رود و در صدد است یک پیروزی پر گل را به دست بیاورد. ما هم باید با هدف پیروزی به مصاف کره جنوبی برویم طبق نظر فیفا در صورت هم امتیاز شدن ما با ازبکستان تفاضل گل است که تعیین می کند کدام تیم مستقیم به جام جهانی برود.

وی افزود: ای کاش برد شیرین ما مقابل لبنان با گل های بیشتری رقم می خورد حداقل به مانند بازی قبلی برابر این تیم که ما پنج بر صفر پیروز شدیم این نتیجه مجددا حاصل می شد تا خیالمان از بابت تفاضل گل راحت باشد و اگر در بازی آخر حتی مقابل کره جنوبی حتی یک مساوی هم به دست می آوردیم مستقیم به عنوان تیم دوم به جام جهانی صعود می کردیم. ما نباید به اما و اگر توجه کنیم و با قدرت به مصاف کره جنوبی برویم تا این تیم را در خانه اش شکست دهیم. آنها قدرت گذشته را ندارند و دیدار این تیم مقابل ازبکستان را همگان دیدند کره با گل بخودی بازیکن ازبکستان توانست پیروز شود.

معاون حقوقی و امور مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: در دیدار کره جنوبی مقابل ازبکستان کره ای ها موقعیت زیاد گلزنی نداشتند و بلکه این ازبک ها بودند که فرصت های زیادی برای رسیدن به گل داشتند و می شد بازی با نتیجه مساوی یا حتی پیروزی ازبکستان به پایان برسد. انشاءالله با وحدت و همدلی بازیکنان تیم ملی و دعای ۷۵ میلیون ایرانی باز هم بتوانیم مستقیم به جام جهانی صعود کنیم چرا که اگر به پلی آف برسیم کارمان برای صعود به جام جهانی بسیار سخت خواهد بود به این دلیل که در ابتدا باید به مصاف تیم سوم گروه دیگر که استرالیا یا عمان خواهد بود برویم و بعد از آن باید با تیم پنجم آمریکای جنوبی روبرو شویم که کار برای صعود به جام جهانی سخت می شود اما انشاءالله با حمایت رسانه ها و مسئولین بتوانیم مستقیم به جام جهانی برویم. شما دیدید رئیس جمهور با حضور در تمرینات تیم ملی ضمن حمایت از ملی پوشان اعلام کرد ما توقع داریم تیم ملی به جام جهانی برود و برای اولین بار حتی در جام جهانی به مرحله دوم هم برسیم.

رسولی نژاد با اشاره به کارشکنی های قطری ها در میزبانی از تیم ملی اظهار داشت: من امیدوارم تیم ملی خود بتواند از دیدار مقابل کره جنوبی سه امتیاز کسب کند چرا که قطری ها نشان دادند هر کاری از دستشان بر می آید تا علیه تیم ملی ایران انجام دهند و من این اراده را در بین بازیکنان تیم ملی می بینم که با کسب یک نتیجه خوب مقابل کره جنوبی دل میلیون ها ایرانی را خوشحال کنند. دیروز هم در جریان بازی تیم ملی تماشاگران حمایت خیلی خوبی را از ملی پوشان داشتند و میلیون ها نفر هم پای تلویزیون شاهد این مسابقه بودند.

معاون حقوقی و امور مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: وزارت ورزش هم با تمام قوا از تیم ملی حمایت کرده و این حمایت خود را تا آخر خواهد داشت ما پاداش ویژه ای را برای بازی مقابل کره در نظر گرفتیم و یک پاداش ویژه هم برای صعود تیم ملی به ملی پوشان خواهیم داد. یک پاداش خود وزیر ورزش برای تیم ملی در نظر گرفته و یک پاداش هم فدراسیون فوتبال به اعضای تیم ملی پرداخت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا حضور در جام جهانی که بهترین های دنیا در آن حضور دارند سخت خواهد بود اما من اعتقاد دارم ما می توانستیم با کسب ۵ امتیاز از دیدار رفت مقابل قطر و ازبکستان الان مستقیم به جام جهانی صعود کنیم چراکه تیم هایی مانند لبنان و قطر در حد و اندازه ما نبودند. وقتی می توانیم قطر را در دوحه شکست دهیم باید در تهران یک پیروزی پرگل را مقابل این تیم به دست می آوردیم. با این حال انشاءالله بتوانیم کره جنوبی را در خانه اش شکست دهیم تا از برخی احتمالات جلوگیری کنیم چرا که نتیجه مساوی مقابل کره جنوبی صعود مستقیم ما را به جام جهانی را به نتیجه بازی ازبکستان و قطر منوط می کند.

معاون حقوقی و امور مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان در خصوص واگذاری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی گفت: در واقع شرکت هایی به سازمان خصوصی و بورس ارائه می شوند که سودده باشند اما باشگاهی مانند استقلال زیان ده است و بدهی های زیادی دارد. به طور مثال باشگاه استقلال در زمان مدیریت آقای واعظ آشتیانی ۵/۱ میلیارد تومان بدهی داشت، بعد از آن این بدهی به ۵ میلیارد رسید، سال قبل ۱۲ میلیارد شد و امسال بنا به برآورد من ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد. حتی یکی از اعضای هیئت مدیره استقلال اشاره کرده که این باشگاه ۲۴ میلیارد تومان بدهی دارد و این آمار نشان می دهد این باشگاه سود ده نیست ضمن اینکه حق و حقوق این باشگاه هم داده نمی شود، اگر حق پخش تلویزیونی به صورت عادلانه پرداخت می شد یک بخشی از مسائل مالی حل می شد، اما الان تلویزیون یک مبلغی را بابت حق پخش تلویزیونی به فدراسیون می دهد و فدراسیون هم یک مقدار را به باشگاه ها پرداخت می کند.

وی افزود: در کنار آن تبلیغات دور زمین هست که باید توجه داشت هنگامی که دو تیم استقلال و پرسپولیس با هم بازی می کنند یا یکی از این دو تیم برابر حریفانشان به میدان می روند مردم از تلویزیون فوتبال آنها را تماشا می کنند وگرنه بازی های تیم های دیگر و شهرستان ها قدرت تبلیغاتی این دو تیم را ندارند.

رسولی نژاد ادامه داد: متاسفانه پولی که بابت تبلیغات روی پیراهن بازیکنان صورت می گیرد پول زیادی نیست. سایر موارد درآمد زایی هم در سال های اخیر بیشتر حالت شعاری داشته است مانند راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای، تولید ی های پوشاک. اینکه از برند باشگاه استقلال استفاده شود راه اندازی شبکه های حمل و نقل، هتل ها، شرکت های تجاری، تفریحی، توریستی و مواردی از این قبیل بارها به صورت شعار و حرف عنوان شده اما وجهه عملی به خود نگرفته است.

رئیس سابق هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: من در سال ۱۳۸۵ برای تماشای فینال لیگ قهرمانان اروپا که بین آرسنال و بارسلونا بود به عنوان یک طرفدار بارسلونا رفتم تا این مسابقه را از نزدیک در ورزشگاه استادو فرانس پاریس ببینم و از نزدیک مشاهده کردم فروشگاه های فرانسه پیراهن های بارسلونا را با چه مبلغ بالایی می فروشند و درصدی از این فروش به حساب باشگاه بارسلونا می رسد و چه سود سرشاری را عاید این باشگاه می کند. بخش دیگر درآمد زایی باشگاه ها می تواند مدرسه فوتبال آن باشگاه باشد، یکی از راه هایی که باشگاه هایی مانند رئال مادرید و بارسلونا برای درآمد زایی دارند اینکه بازیکنانی را در مدارس فوتبال و آکادمی های خود پرورش داده و آنها را به تیم های دیگر می فروشند.

وی تاکید کرد: به طور نمونه مسی از دوران کودکی در تیم های پایه بارسلونا پرورش یافت و به نوعی کشف خود این باشگاه بود. این باشگاه ها از رده نوجوانان و جوانان روی بازیکنان با استعداد کار کرده و آنها را به سایر باشگاه ها می فروشند و درآمد خوبی هم از این راه کسب می کنند. سال گذشته باشگاه معتبر گلاسکو رنجرز با چه مشکلات مالی عدیده ای روبرو بود اما در نهایت دیدید چه تغییراتی در این تیم ایجاد شد.

رسولی نژاد با اشاره به مشکلات مالی باشگاه استقلال و اوضاع بلاتکلیف این باشگاه گفت: ما در هیئت مدیره راه های زیادی را برای درآمد زایی باشگاه تصویب کردیم اما آنها پیگیری نشد و الان مدیر یا معاون باشگاه استقلال باید با جدیت آن مصوبه ها را پیگیری کند. یک بخشی از آن مصوبات را آقای رویانیان در باشگاه پرسپولیس عملیاتی کرد و دیدید که مشکلات کمتری را در باشگاه پرسپولیس شاهد بودیم. امیدوارم آقای قلعه نویی هم به استقلال بازگردد و کناره گیری آقای فتح الله زاده هم در این شرایط درست نبود او باید در کنار تیم باشد تا با راهکارهای لازم مشکلات تیم حل شود.

رسولی نژاد اضافه کرد: به هر حال واقعیت این است استقلال این میزان بدهی دارد، پول جدیدی هم برای بستن تیم برای فصل آینده لازم است، ما هم در وزارت ورزش پولی نداریم و اگر سه میلیارد پول هم به باشگاه تزریق کنیم مشکل چندانی حل نخواهد شد. بنده سال قبل هم که عضو هیئت مدیره استقلال بودم اعلام کردم که ما باید راه های درآمد زایی مان به نوعی عملیاتی کنیم که در پایان فصل به دلیل نبود پول به مشکل برنخوریم.

معاون حقوقی و امور مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه های درآمد زایی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: آقای فتح الله زاده الان سه سال است که در باشگاه استقلال فعالیت می کند و این زمان فرصت خوبی بود و او می توانست راه های لازم را برای درآمد زایی باشگاه انجام دهد، کار خوبی که امسال رویانیان مشابه آن را در باشگاه پرسپولیس اجرا کرد. باز هم علی فتح الله زاده فرصت دارد در همان ابتدای فصل مشکلات تیم را حل کند.