به گزارش پارس ، علی پروین در گفت وگو با فارس، ابتدا در خصوص بازی با لبنان اظهار داشت: همانطور که همه تصور می کردیم لبنانی ها به آب و آتش زدند تا نیمه اول برابر ما دست خالی به رختکن نروند، اما نشد. راستش را بخواهید ۲۰ دقیقه اول بازی اینقدر اینها خود را به زمین زدند که من هم کلافه شده بودم.

وی افزود: اما نقش باتجربه ها اینجا مشخص شد که اجازه ندادند فوتبال ما احساسی شود به همین دلیل مزد زحمات خود را گرفتیم و به نظرم ۴ گل دیگر هم می توانستیم بزنیم.

پروین تاکید کرد: اما بچه ها باید بدانند قطر و لبنان تمام شد و آنها در قد و قواره بچه های ما نیستند که بخواهیم زیادتر درباره آنها حرف بزنیم. ما الان باید به کره فکر کنیم و هرگز به امید قطر به دیدار کره جنوبی نرویم.

پروین خاطر نشان کرد: این عربها همه کار از دستشان برمی آید. آنها سعی دارند که فوتبال ما را پایین بکشند تا دوستانشان بالاتر برود. امیدوارم که بچه ها خودشان کار را در کره یکسره کنند و چنان ضربه ای به کره بزنند که بازی قطر و ازبکستان تشریفاتی شود.

پروین یاد آور شد: چند بازی اخیر کره ای ها را دیدم، آنها دیگر مثل قبل کامپیوتری بازی نمی کنند. حالا شاید ترفند آنها باشد یا مقابل ما کامپیوتری شوند اما این کره ای که من دیدم شکست پذیر است ما کار غیر ممکن در فوتبال نداریم.

وی افزود: قطعا کره ای ها برای تلافی شکست در تهران مقابل ایران ظاهر می شوند اما ما هم اگرمثل بازی با لبنان باشیم قطعا می توانیم حداقل بایک پیروزی یک بر صفر کار را تمام کنیم. یکی از خوبی ها در کره این است که آنها مقابل ما دفاع نمی کنند و با فوتبال و فرصت دادن به بچه های تند و تیز ما راه گل زدن را برای ما باز می کنند. البته دفاع کره هم تیز است اما ما چند مهاجم خوب و بسیار تیز داریم که به نظرم می توانند ضربه نهایی را به کره بزنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: بچه ها بدانند یک قدم تا حضور در پرافتخارترین جام زندگی شان فاصله دارند، دعای ۷۵ میلیون ایرانی و ده ها هزار نفر در خارج از کشور پشت آنها است. بچه ها باید آماده هر اتفاق دیگری را در کره باشند، مثل همین اظهار نظر عجیب سرمربی کره که به نظرم شکست در تهران فشار او را بالا برده است. پس بهتر است با یک ۹۰ دقیقه طوفانی خاطرات بازی استرالیا و آمریکا تکرار شود و انشاالله ۴ شنبه هفته دیگر سراسر ایران جشن صعود به جام جهانی برزیل را بگیرند. این مردم لیاقتش را دارند که تیم خود را در جام جهانی ببینند. در یک روز وسط هفته ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی آمدند تا بگویند که ما با فوتبال آشتی کردیم و منتظر همت بازیکنان و کادر فنی هستیم.

پروین در پایان با پیشنهاد به کی روش یاد آور شد: به نظرم اگر سیستم بازی ما مثل بازی با قطر باشد قطعا راحت تر می توانیم کره ای ها را در خانه خودمتوقف کنیم. البته کی روش بیشتر در جریان این ماجراها است و چون او کنار این بچه ها است و سرد و گرم تیم ملی را چشیده است. در کل امیدوارم روز با شکوهی برای تیم ملی اتفاق بیافتد و از همه بازیکنان می خواهم طوری از زمین بازی در دیدار برابر کره بیرون بیایند که حال راه رفتن نداشته باشند. چون حیف است قدم آخر رامحکم برنداریم.