به گزارش پارس نیوز، و به نقل از روزنامه الوطن قطر، عبدالخالق مسعود در حاشیه نشست 3 روزه فیفا که از سه‌شنبه در دوحه، پایتخت قطر آغاز شده است گفت: برگزاری این نشست جهانی نشان‌دهنده توانمندی‌های قطر برای میزبانی از بزرگترین رویدادها از جمله جام جهانی 2022 فوتبال است. این رقابت‌ها با توجه به دلایل مشاهده شده بدون شک به هیجان‌انگیزترین و بهترین جام جهانی تاریخ تبدیل خواهد شد. فاصله نزدیک میان ورزشگاه‌ها و دیگر امکانات رفاهی مهیاشده توسط قطر امکان تماشای 2 بازی در یک روز را برای هواداران فراهم می‌کند که پیش از در هیچ‌یک از جام‌های جهانی سابقه نداشت.

رئیس فدراسیون فوتبال قطر سپس با اشاره به انتخابات پیش‌روی کنفدراسیون فوتبال آسیا در ماه آوریل 2019 میلادی خاطرنشان کرد: این انتخابات هیجان‌انگیز و رقابتی خواهد بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان نشست فیفا درباره این موضوع به صحبت و مذاکره پرداختند.

عبدالخالق مسعود درباره نامزدی سعود المهندی، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال قطر برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز اظهار داشت: او یک شخصیت قدرتمند و مسئولیت‌پذیر است و حضور کنونی‌اش در مقام نایب‌رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا نشان می‌دهد که منظورمان چیست. ما از او حمایت خواهیم کرد و از حضورش در فیفا نیز استقبال می‌کنیم.

سعود المهندی (قطر)، شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا که از سال 2013 میلادی عهده‌دار این سمت است و  محمد خلفان الرمیثی از امارات 3 نامزد ریاست این نهاد هستند.