به گزارش پارس ، به نقل از فارس، علیرضا منصوریان حدود یک ماه است که به کادر فنی تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران اضافه شده و در کنار کارلوس کی روش فعالیت های خود را انجام می دهد. او پیش از سفر تیم ملی به کره جنوبی رفته تا شرایط این کشور را مورد ارزیابی قرار دهد. خبرنگار فارس مصاحبه ای درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران و چگونگی راهیابی ملی پوشان به جام جهانی و اینکه شرایط کشور کره جنوبی در آستانه سفر به اولسان چطور است، انجام داد که در زیر می خوانیم:

  دیدار تیم های کره جنوبی و ازبکستان را دیدید؟ با توجه به اینکه آخرین دیدار ما با کره جنوبی است، کره ای ها در چه وضعیتی قرار دارند؟

بله، این بازی را دیدم و فکر می کنم کره جنوبی شانس بسیار بیشتری از ازبکستان داشت با توجه به اینکه ازبکستان در خانه حریف به میدان رفته بود اما بهتر از کره جنوبی بازی کرد.

  به نظرتان برد کره جنوبی مقابل ازبکستان به سود ما شد؟

معتقدم نتیجه به نفع ما بود زیرا کره جنوبی با تساوی در دیدار پایانی صعودش به جام جهانی قطعی می شود و ما هم به شرط اینکه قطر در دیدار مقابل ازبکستان تبانی نکند با یک مساوی راهی جام جهانی خواهیم شد. حتی معتقدم برد مقابل کره هم دور از دسترس نیست. دیروز از نزدیک شاهد بودم که حساسیت روی تماشاگران کره ای هم تاثیر گذاشته بود و آنها دوست داشتند در لحظات پایانی بازیکنانشان زیر توپ بزنند تا مقابل ازبکستان سه امتیاز را از آن خود کنند.

  شرایط کلی کشور کره جنوبی را قبل از سفر کاروان ایران به اولسان را چطور ارزیابی می کنید؟

در این چند روزی که در کره هستم به این نتیجه رسیده ام که کر ه ای ها از ایران می ترسند. برخی از مسئولان و مردم کره جنوبی که با آنها در تماس هستم، بعد از برد ۴ بر صفر ایران مقابل لبنان تیم کشورمان را یکی از قدرت های آسیا تلقی کردند و حتی معتقد بودند که ایران می تواند به عنوان تیم اول هم صعود کند.

شرایط برای سفر کاروان تیم ملی به کره خوب است. از امروز صبح در هتلی مستقر شدم که تیم ملی قصد دارد در آن اقامت کند همه چیز آماده است و تنها چیزی که در اینجا مشکل به وجود می آورد این است که شهر اولسان شهر دریایی است و یک مقدار رطوبت بالایی دارد. جالب این جاست که فوتبالی ترین شهر کره همین اولسان است. محل تمرین تیم ملی جای بسیار زیبایی است و مشکل خاصی وجود ندارد اما باید این را در نظر بگیریم که همیشه فوتبال روی چرخ خود نمی چرخد. چیزی که خیلی مهم است صعود مستقیم ما به جام جهانی است.

  نظرت درباره صحبت های سرمربی کره جنوبی پس از دیدار با ازبکستان چیست؟ او ایرانی ها را به بد رفتاری متهم کرده و گفته که ایرانی ها را دوست ندارد.

واقعیت را بگویم که موقعیت مربی کره ای در فوتبال این کشور بسیار به هم ریخته است. پس از بازی لبنان فشار زیادی روی این مربی بود و روز گذشته هم از بازی مقابل ازبکستان راضی نبودند. سیستمی که این مربی برای بازی انتخاب می کند این است که توپ ها را به صورت مستقیم روی دروازه حریف بریزند این مربی از ترس اینکه افکار عمومی را به سمت خود بکشاند این صحبت ها را کرده است. مطبوعات کره ای چند روز پیش نوشته بودند که مقابل لبنان با شانس به یک امتیاز رسیدیم و از قطر هم در دقایق پایانی گل خورده و به ایران هم شکست خورده است فشار زیادی روی این مربی است.

  هواداران ایرانی در ۲ بازی اخیر نسبت به عملکرد تیم ملی بسیار امیدوار شده اند و روز گذشته با حضور ۹۵ هزار نفر در ورزشگاه نشان دادند حمایت های خود را همواره خواهند داشت. نظرتان در این باره چیست؟

ما در بازی مقابل قطر بازی خوبی انجام دادیم و مقابل لبنان خیلی خوب ظاهر شدیم. یکی از مهمترین مسئله این است که بازیکنان می دانند اگر به کره جنوبی سفر می کنند به دنبال چه چیزی هستند. فوتبال در این ۲ هفته از لحاظ روحی یک نشاط به مردم داده است. این نشاط مردم در اردوی تیم ملی به وفور دیده می شود. اگر بتوانیم از سد کره جنوبی رد شویم، فکر می کنم انقلابی در فوتبال ما به وجود آید. امیدوارم در کره جنوبی جشن صعود بگیریم و فکر می کنم همه چیز برای سه تیم کره جنوبی، ایران و ازبکستان مساوی است با این تفاوت که کره جنوبی با یک مساوی می تواند صعود کند اما ما به دیدار ازبکستان و قطر نگاه می کنیم.

این احتمال می رود که شاید قطر با ازبکستان تبانی کند و گل های زیادی دریافت کند. نظرتان در این باره چیست؟

من هیچ اطمینانی به فوتبال قطر ندارم اما مسئولان فدراسیون این کشور در سایت شان مصاحبه کرده بودند که با تمام وجود مقابل ازبکستان بازی خواهند کرد. اختلاف بازی قطر و ازبکستان بیش از ۲ گل نیست و اگر بیش از ۲ گل زده شود من را هم به شک انداخته است.